Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 899 ggr
Absinthe
0

3 hanar söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enöga 15/12-08 Silverfawn hooded mm Regnr: 834/08

Far: Grane
Silverfawn
Regnr: 710/07

Mor: Shannaras Solhatt
Beige eubk mm
Regnr: 293/08

Enöga är en lagom stor kille på lite mer än 600g för tillfället men han ökar konstant i storleken. Han är en otroligt go hane som man kan gosa med i evigheter! Även om han är stor är han inte helt lat, kutar gärna runt och upptäcker omgivningen nyfiket.
Det stora problemet med denna killen är att jag kan inte få in honom i någon flock. Hans bror Dunderklumpen avlivades efter att ha gett sig på Enöga så han fick riktigt stora sår på ryggen och ena klon hade slitits av. Annars var Dunder också en hane man skulle kunna kela med i all evighet. Helt underbara, jättegott häng på Enöga också. Det enda bekymret han har utöver att vara en ensamhane är att han har nåt litet nosljud ibland som kommer och går. Men det är inget som varken blivit mer eller mindre och inget som hindrar honom från att vara en livsnjutare!
Jag har inte hittat något gott hem till killen än så länge men hoppas innerligt att någon vill ha denna goskillen att mysa med.

Bamse Jelly 25/7 - 08 Beige ut dumbo (Är nog dove ut egentligen) Regnr: 553/08

Aneros Progasm 25/7 - 08 Russian blue eubk dumbo Regnr: 551/08

Far: Hugo
Russian blue agouti eubk dumbo
Regnr: 717/07

Mor: Sun Ice Crystal
Dove irish db
Regnr: E1836/07

Bamse och Aneros är ifrån min sexleksakskull. Det ligger danska y-linjen bakom som haft en hel del presenterade dominansproblem. Problemen i denna kullen började när de var mellan 6-7 månader gamla, en hane i kullen avlivad efter otrolig svår dominans mot både råttor och ägare.
Bamse är en lugn kille som är nätt i storleken med sina drygt 500g. Mjuk härlig råtta som än så länge visat sig vara väldigt stresstålig. Bamse bor med sin dominanta bror Aneros. Aneros väger också lite över 500g, är en kille som gärna vill upptäcka! Önskar hitta ett hem till båda killarna så de kan bo ihop resten av sina liv då Aneros är väldigt dominant. Jag skulle kunna tro att med tålamod och noggranhet så kan man eventuellt introducera bebisar till killarna. Men min rekommendation är ändå att de är endast dessa två livet ut.
Båda killarna är jättegoa att mysa med, de har inte visat några dåliga tendenser mot människor och finner därför killarna vara bra sällskapsråttor.

Alla tre råttor placeras om pga att de inte funkar i stora flockar och därmed får de inte samma möjligheter till ett spännande liv här. Och för tillfället har jag även åtagit mig att vara råttvakt under en längre tid till två stora flockar och känner att killarna här vill ha någon ny människa att mysas med!

Är ni intresserade utav dessa killarna så finns det eventuellt möjligheter att transportera upp dem en bit i landet om ni pratar snällt med Zickan här inne. Annars finns killarna i Klippan, tre mil utanför Helsingborg i Skåne.

Pris: Symbolisk summa får diskuteras fram, hemmet är det absolut viktigaste!

Ni kan nå mig via PM här på sajten eller på min mejl hackerfreerats@live.se

Absinthe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aneros och Bamse

Inlägget är låst för nya kommentarer