Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 560 ggr
Kalli
0

Råtthjälpen: Marvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kön: Hane
Födelsedatum: 2009-04-01
Jourhem: Göteborg (tillfälligt)
Färg/Teckning: Pearl
Päls/Öron: Slät Toppörad
Status: Jourhem
ID: 488

Marvin köptes på djuraffär och ska enligt förra ägaren vara ungefär 18 veckor gammal. Han har troligtvis inte suttit med andra hanar sedan han var ca 4 veckor men har varit tillsammans med sin syster därför har jag svårt att tro att det inte skulle fungera bara hanarna accepterar honom.

Personligen skulle jag gärna behållit honom om jag haft egna hanar, han är en väldigt vacker pojke. Min hund tycker också att han är väldigt "rolig" så kommer vara van vid hund (han bryr sig inte alls om henne).

Inte helt tam men så har han bara varit hos mig i två dagar också och han är väldigt nyfiken till skillnad från sin syster. Han kommer fram till gallret om man kommer in i rummet, tar gärna emot en Zoo-gott och öppnar man luckan så tittar han gärna ut. Därför har jag ingen tvekan om att han kommer bli en utmärkt sällskapsråtta men tid och kärlek, helst om han får redan tama hanar som sällskap.

Allmäntillståndet är vad jag kan se bra även om jag antar att han är mindre än en "normal" hane vid samma ålder med sina 295 gram. Har inte hört något rossel eller biljud från luftvägarna, han har fin päls och klara ögon och verkar pigg och glad.

Intresseanmälan görs på Råtthjälpens hemsida.

zickan
0

vilken sötnos. hajjade till rejält vid rubriken. har rh börjat ta in marsvin nu ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Inlägget är låst för nya kommentarer