Plasthyllor till Hornbach
Någon som vet någon butik på nätet eller i Göteborg där man kan köpa plasthyllor som fungerar att ha i en Hornbach-voljär. Börjar tröttna på kissindränkta trähyllor :P

Hittade precis hyllor på grandprix. Det är tillbehör till Ferplastburarna och är 38x38x3 cm. Någon som vet om dessa går att montera i en hornbachvoljär?
Tacksam för svar!

om du menar hörnhyllorna så ska dom vara anpassade till att funka i dom flesta burar med 1cm-3cm gallermellanrum…
Tips är att köpa plåthyllor annars:)
Min blogg: SweGizmo.se

Ferplast hörnhyllar har jag till min Hornbach MEN de går itne att montera bra eftersom min Hornbach inte har gallrena på samma nivå från sida till sida. Därför blir det sned, eller snarare en "plupp" blir omonterbar och man får binda fast den med metalltråd.

ferplasthyllorna funkar finfint till min hornbach. Allt går med lite våld :)
CamillaS har ferplast hyllor till sin hornbach tyckte de funkade bra. Mina 5 pojkar ska få ferplast hyllor de har trä hyllor *folierade* idag.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ett problem med de Ferplasthyllor jag hade var att hålen för fästena hamnade precis mitt på ett vertikalt gallerjärn. Och det går ju inte att justera i sidled eftersom de är hörnyllor. Sen ogillar jag att de där fästena man lägger fast i gallret inte sitter fast i hyllan utan man får "trä på" hyllan på fästena. Det är väl tänkt att det ska gå att ta lös hyllan och städa men problemet är ju att hyllorna "hoppar lös" eftersom fästena inte kan sitta fast ordentligt i hornbachburen. Jag vet inte, jag blev lite småputt efter att ha köpt hyllor som kostade lika mycket som själva buren och det inte blev bra.

Mina hyllor har aldrig hoppat ur sina fästen

Tack för alla svar! Har beställt två hörnhyllor nu och hoppas att det blir bra!