Handlat på ikea!
Fick hem två små råttpojkar för ett par dagar sedan så idag åkte jag till ikea och handlade. Tänkte lägga ut bilder och priser för de som är nyfikna eller vill ha lite tips. ;)

Ikea är det perfekta burinredningsstället :)

#4 Haha, precis! Och billigt är det också!
:-).. finns inge bättre än ikea. Det går åt 1-2 ps mini fångst per vecka. Mina tjejer tuggar ned så fort de kan. Sedan blåa fleacet till transportburar, bo material och hängmattor. Ende som stoppar är fantasin.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ikea är ens dröm som råttägare! dom har sååå mkt man kan hitta där så det är sjukt!!
roliga saker till buren:)
Min blogg: SweGizmo.se
De säger de men varje gång jag e där så hittar jag inget :S Får nog ta med någon annan än pappa osm stressar så. Så man kanske hinner filosofera om råttorna kan använda de eller inte.

Hängde upp lite grejer i buren förut och förvaringskorgen (3-pack) med lite klippta fleecebitar i var populär! Just nu ligger dom däri i en hög och sover :P Mina råttor är skumma, dom sover ofta på rygg har jag märkt!
#6 Stackare, mina har inte gnagt alls :)

#10 hanar gnager inte på saker lika mkt som honor gör! honor är riktiga marodörer på inredningar!!

#11 Haha, vilken hur att jag köpte hanar då ;) Men det är väl typ som med möss, hade tre systrar som inte gnagde alls men en annan hona som bodde ihop med dom gnagde massor!
När det gäller tyg är mina hannar marodörer. Hade en tunel åt dem. Den tuggade dem sönder.. I botten! Så dom ramlade ju ur till slut. Sedan hade jag en sådan där minifångst tror jag de heter som de älskade men tuggade ned och blev jätte arga när dom inte kunde ligga i den mer XD
Mina honor gnagar inte så mkt på inredningen, brukar slänga in en gren som blir gnagd på, annars låter de inredningen vara.
Fast tyg bitar är väldigt trevligt att bita hål i. Det blir billigare när man slipper köpa nytt hela tiden :P
Den där stolsdynan gillade jag. Den har jag inte sett förut. :O

#15 Den verkar rätt mysig ja, den är fylld med bomull men den går att tvätta i tvättmaskin! :)

Ja, stoldynorna var nya för mig med. Men jag måste ha en vääldig tur med mina, har ingen som biter sönder här. Mini fångsten slängs oftast för att den tvättats så ofta. Försig så brukar förvaringskorgarsa (nöje) knapras lite på, men det handlar ju ändå om veckor eller månader innan dom behöver bytas ut..
Åh vad sugen man vart att åka till IKEA nu :)

Mycket fina och bra saker! (:
Åhh, nu vill jag också iväg till Ikea …

#19 Haha jo jag kände samma sak! ^^

Åh, jag går på ikea ganska ofta och tittar på saker åt råttor. :P Vänta bara tills jag skaffar! Jag har flera saker jag vill köpa åt dom. :)

Funderar på att åka till Ikea nästa vecka igen, vill ha fler handdukar och en till trepack med Nöje! Haha jag har blivit lite köpgalen nu när jag har råttor, tur att Ikea är så billigt!