Gogreens quinoa
Jag undrar om någon har erfarenhet av Gogreens quinoa, alltså en grön kartong med rå quinoa, inte tillagad. Det jag undrar är om man kan ge den direkt i torrfodret? Jag har nämligen hört någonstans minns inte var, att bland annat quinoa har egenskapen av att ha en egen slags tvål som produceras, och att man därför bör skölja den väldigt noga innan människor tillagar den (står till och med på paketet att skölja innan kokning). Men gäller detta för råttor också? Vet någon om det är farligt? Annars går det ju att koka det och ge dom men jag hade ju tänkt ha det till torrfodret. Den har stått rätt länge har inte vågat ge dom. Hoppas någon vet 
Hitta nu detta på nätet:
"När man tillagar quinoa är det bra att först skölja den under rinnande vatten och sedan koka den med dubbelt så mycket vatten som quinoa. Man sköljer quinoan eftersom det finns bitterämnen (saponiner) i skalet som går bort när man sköljer. Om man inte sköljer quinoan kan smaken bli lite bitter, men det är inte farligt. Lagom med saponiner är faktiskt nyttigt."
Hehe, måste lära mig att söka lite innan jag ställer frågor
lite ivrig kanske, men frågar man inget får man inget veta
Men om ni vet något mer får ni gärna tillägga det :D