Gud vad jag är trög
Ja jag har ju haft lite problem med mina råttor. Men de börjar ge sig. Kom ihåg hux flux att någon här på rif hade skrivit att man kanske kunde lägga en bråkig råtta på rygg i knätt. Gjorde de å råttan med dominans beteende skärpte sig lite faktiskt. Inte märkt något på ett tag nu i alla fall.
Den andra som var lite ledsen över att jag var borta satt nästan i handen på mig och åt solrosor. Väldigt gulligt :) Sedan verkade allt vara frid och fröjd igen.
Igår tog jag med mig dem in i vardagsrummet. De får inte vara där egentligen. Men pappa var inte hemma så de han vet har han inte ont utav ;) Dom fick smaka på lite lite glass och verkade väldigt nöjda med att få vara med matte. Så söta å beksedliga de kunde vara då hux flux! De LA sig till och med ned. De brukar vara som torra skin. Ne ne, nu skulle de ligga vid matte. Den ena hannen som visat dominanas beteende som ALDRIG brukar ligga still i mer än 2 min låg bredvid mitt lår nästan hela tiden och kom till och med upp i knätt och låg en kort stund men så råkade jú jag röra på mig och klappa på honom lite. De va ju inte lika roligt så han lade sig vid låret igen :P
Men sedan har jag ju kommiit på varför de tvunget ska släppa ned pappret från hyllorna. Dom vill ju bygga bo >_< dumma mig. Så när jag städade så fick dom rivet papper i huset som dom ville ha plus lite extra papper och nytt papper på hyllorna. Och vad, jo de lätt ju pappret vara kvar på hyllorna. Dom verkade uppskatta det. Dumma matte. Vad trög jag är :P

"Puss pårej brossan"

Skönt att det börjar ordna upp sig!
Sötnosar på bild! ^^,
Jo. Jag tror vi börjar förstå varandra lite bättre ^^' råttor var svårare att förstå sig på än jag trodde.

Det kommer efter ett tag att man lär sig lite hur de fungerar.. du lär väl komma in i råttänket snabbt ändå. =)
mjo. jag har ju bara haft råttorna i snart ett år XD