Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1001 ggr
Thirre
0

Dagens lunch

Dagens lunch var något som borde vara optimalt för råtta, i alla fall växande sådana.

Det blev en ljummen grönsakspytt med en del värmda rotfrukter och för att fylla proteinet hade jag i ett halvt paket bacon. Denna varma rotsakssallad lades över en kall sallad som bestod av Röd Bativa, Bulls blood, Krisptango, Babyspenat, Röd spenat, Röd roman, Ruccola, Mache, Tatsoi, Röd mangold. De rotfrukter jag använde i rotsaksalladen var potatis, orangea och röda morötter, rotselleri, palsternacka, potatis, lök, purjolök och smakförstärkare med bra innehåll: basilika och timjan,Jag lade själv till extra röd paprika och gurka för att få litet mer krisp och smak.

När jag lämnade upp mat till råttorna fick de litet mer av de olika salladsorterna och inte mycket bacon. De fick även en hel del druvor som efterrätt,

Mitt eget betyg: Stark nia! Det var mycket gott och kändes hälsosamt samt att jag fick förmodligen i mig de vitaminer jag behövde.

Vad tycker ni?

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

SweGizmo
0

låter som en bra mat:)

Min blogg: SweGizmo.se