Nakenmullvard=nakenråtta
Blev uppmärksamad av en då vi talade om nakenmullvard, bilderna trodde hon då det var en nakenråtta pga denna artikel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3096797.ab Borde man inte rätta denna totala felskrivning av aftonbladet? Själv kan jag inte kontakta personen som skrivit artikeln då jag inte använder outlook.
Det är en nakenråtta, i dess naturliga form med dess naturliga funktion
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vad jag hört är det mullvardar som lever långt under marken?
såg ett program om dem på Nature för ett tag sen. riktigt fula måste jag tyvärr erkänna:/ vill inte ens kalla det för nakenråtta, nakna råttor är sötare än dem.
Min blogg: SweGizmo.se

Totalt oväsentligt, men du vet att man kan kontakta även utan att ha outlook?

Ja, de lever under marken så på det sättet är de ju lika mullvader. Vet inte om de kanske är närmare släkt med mullvaden än brunråttan. Men de är flockdjur vad jag förstått med ett tydligt rangspråk. T.ex om två nakeråttor möts i en gång är det alltid den med högre rang som kliver över den med lägre. De är mer aggressiva mot varandra andra djur än brunråttor.
Älskar mina stora små vänner..
#5 jupp, håller med det.
Min blogg: SweGizmo.se

Enligt mitt tycke var dom inte särskillt söta.. Men det är ju intressant.

Den heter Naked Mole Rat på engelska. Så kopplingen till mullvad är inte så konstig, då:
Lyckas dock inte lura ut från länken om den är nära släkt med mullvaden. Enligt bilden på den sidan längst ner ser man också att den har helt tillbakabildade ögon. Läskigt! Men det är klart, vem behöver ögon som lever under jorden? Mullvaden har iaf små, små ögon.
Älskar mina stora små vänner..
läskiga :O men när dom går i gångarna kan man gärna titta på