Home sweet home!!!
Hemma igen från semestern och tänker i min bitterhet skriva ett inlägg angående vikten av att ha en råttvakt med erfarenhet.
I förrgår ringer råttvakten helt förstörd. Det är råttor på golvet!! Hon vågade inte ta in dem såg inte skillnad på kön och kan inte färger. Hon säger att det är en beige råtta ute. Enda råtta jag har som kan uppfattas som beige är Sixten. Igår åkte supersnälla underbara frejagna och henns mamma hit och kollade och hittade tre honor ute. En blue, en ag och en black. Jag hittade en blue hane ute inatt när jag kom hem.
Med min tur kommer jag snart ha ett gäng tjuvparade råttor med unga pappor :S
Home sweet home… :S
Ajdå :O :S Mindre trevlig överraskning!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Va kul
? Då är det bara hålla tummarna på att det inte blir massa kullar!
Mia//
Åh nej vad trist! :o Där är jag glad att min mamma som åtminstone kan en del om råttor brukar hjälpa till att vakta när jag ska bort nånting.
Mvh Nathalie
det kan ju inte vara skitsvårt att se megapungarna på hanarna…
huu.. Stackare, själv haft min syster som vakt en gång för 4-5 år sedan. Och hände samma sak där. Men hon vågade ju inte ta i dom istället. Se könen gjorde hon nog. det är inte så svårt att se de stora säckarna på grabbsen.
Själv precis hemkommen. Jag har haft Dod boendes här och en dag som en annan kompis kom hit och fixade med djuren. Gick rätt smidigt. Hände bara en liten trisst olycka med illrarna. Men annars gick allt mycket smidigt. Vilket jag är jätte glad för. Min fd kompis som brukade hjälpa mig och som själv fött upp en massa djur och haft det jag har. Hon dök ju inte upp så ofta som vi hade kommit överens om så förre året förlorade jag min rex kanin och hennes ungar till värmen då de inte hade fått vatten så de klarade sig.
Det är jobbigt när man har djur och vill ha en veckas semester om året.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Men uch:( nej vad jobbigt.
Min blogg: SweGizmo.se
Åh vad jobbigt :(
Jag hade precis samma problem när jag var borta nu i maj! Honorna hade flyttat in i mitt förråd och boat och jag fick slita ut allt därifrån för att få tag på dom.. Hanarna hade som tur var inte kunnat lämna sin bur för dom inte vågar hoppa ner från den.
Hoppas att det löser sig!

Jobbigt! :/
Åh fy vad tråkigt! Du som haft så jäkla mycket motgångar den senaste tiden, så tjuvparningar skulle vara lite för mycket.
Hoppas på det bästa iaf, och välkommen hem :p
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Ja det var verkligen otroligt osmart av vakten och kunde ju ha gått ännu värre :( … Jag blev så ledsen när jag hittade ena honan instängd i klädgarderoben liksom, hur lyckas man…
Men som sagt, jag håller tummarna att hanen och honorna aldrig hittade varann! :)

oops, vilken enorm otur….
hoppas på noll tjuvparningar, håller tummarna här att du slipper några sådana…..
hoppas semestern var trevlig iaf!
dom sparade krafterna unden den verkade ju behövas när du kom hem….
var det samma djurvakt som försvann ett par dagar?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Oj, shit! Säg till om du behöver hjälp, Nicciz.
Älskar mina stora små vänner..

Jag tror jag försöker intala mig själv att det inte är sant. Är väldigt apatisk till hela situationen just nu faktiskt. Ser framför mig hur alla nio honorna är parad och får varsin kull… bara tanken gör mig illamående. Nio kullar.. tio ungar var.. 90 råttbebisar. Sex av dem är under rekommenderad ålder. En är över 1 men som är har hon iaf haft en kull innan. Den ena som är i bra ålder har snedskalle och haft i flera månader trots behandling. Och den sista är min Önskeskrutt. Nääe fy… det är en mardröm.
#10 Tack igen för att du åkte hit och fixade allt du gjorde
#12 Japp precis den samma :S
#13 Tack för att du finns! Det lovar jag att göra

Jag är nog mest arg för att jag inte vågar göra de parningar jag tänkt nu. Vill liksom inte späda på antalet bebisar :S

usch stackare…. förstår att du är arg och besviken på hur detta kunde hända.. hoppas som sagt att du inte har många tjuvparningar alls…..
behöver du hjälp med några kullar så säg till, jag kan agera fodervärd….. kommer ha en bebisbur tom…. ev två…
håller verkligen tummarna för att du inte får några bebisar av detta…
verkligen trist…..
Vadå var det nio lösa honor? Var det inte bara tre? Usch, håller tummarna :(
Säger iaf detsamma som #16, om det värsta skulle inträffa kan även jag agera fodervärd eller hjälpa på andra sätt.

#16 Tack för stödet :D
#17 Buren stod ju öppen när hon kom, så dem kunde ju varit ute och gått in. Hon stängde buren igen innan hon gick

Oj! Det blir mycket bebisar! Önskar att jag också kunde hjälpa till. Men jag kan inte ta hem några råttor. Men Om något annat behövs så säg! :)

Men nej fy, det blir ju katastrof om så många är dräktiga. Men som sagt, jag har alltid plats här om det behövs till någon kull. Kan även hjälpa till att ta hand om råttungar. Nu har jag plats för hanar hemma hos syster yster också.
Fasiken, jag borde ha tagit ut min andra semestervecka och varit vakt hemma hos dig den veckan. Hade ju varit toppen att hänga i sthlm en vecka. Varför tänkte vi inte på det?
Älskar mina stora små vänner..
Usch..lider med dig..vilket mardrömssenario..
Vi får hoppas det inte blev några parningar, det märker du ju snart.. styrkekram till dig!

Åh nej! En hona med snedskalle också..
Säg till om du behöver hjälp med något!
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig