Pojkvän till Trolla
Jag söker en hane till Trollbunden, cinnamon född den 17/2 och väger 360 gram. På senaste utställningen fick hon som bedömning i Pet class; Ren och mjuk päls. Mycket bra storlek och hull. Pigg och nyfiken. Undersöker livligt. Helhetsintryck: Vänder upp och ner på saker. (Blev seniorhona 3:a) Standard: Bra ögon. Bra svans. Bra typ. Bra fötter. Bra mage och demarkering. Lovande grundfärg. Temperament: God hanterlighet trots hormoner. Helhetsintryck: Ett litet muskelpaket. Lovande. Hon var även med i agility där hon imponerade stort på mig när jag insåg att hon tog hindren bättre utan min hjälper och listade ut själv hur man skulle göra. Hon erövrade två HP i standard.
Här hemma är hon alltid på alerten och man kan finna henne på alla möjliga roliga ställen. Hon är naturligt i mitten av rangordningen då det finns två äldre damer i buren och hon har inte visar några behov av att klättra på stegen. Hon kör sitt rejs när hin är ute och tar vara på den tid som spenderas utanför buren. Är intelligent och har behov av stimulans. Är trogen sitt matte och kommer på inkallning när det passar henne, på sistone har hon dock lärt sig att inkallning inte behöver betyda slut på tiden utanför buren så numera kommer hon oftare när man ropar på henne.
Jag söker en hane som antingen är agouti, chocolate agouti, chocolate eller black. Cinnamon eller andra enfärgade färger kan vara aktuellt om råttan kommer från en bra stam. Jag har inriktning på tickade varianter.. Hannen skall helst vara över året och komma från en linje där man har koll på släkt. Det får inte finnas dumbo, siamese eller pearl bakom då detta är något som kan påverka avelsresultat i framtiden. Om hannen är bra och möjligen dumbobärare kan det vara av intresse ändock. Han skall väga över 600gram och kan gärna vara litet av en slöfock då Trolla är aktiv för två och skulle behöva en motpol i avelspartner.
Om ni har något som stämmer in, eller delvis stämmer in, på en hane som ni äger; Hör av er!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..