Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 842 ggr
Absinthe
0

Dagens hyss

Här kan folk dela med sig av sina råttors hyss de hittat på under dagen!

Idag har iaf mina både skrämt mig och massakerat soppåse!

Algot skrämde mig nyss när jag skulle ge dem kvällsmaten, han låg och sov i torrfodersskålen, och tror ni han rörde på sig? NEE, han rörde inte sig trots att jag petade på honom ett flertal gånger, jag fick lyfta ut skålen och lyfta upp honom innan han reagerade! Trodde råttfan var död! Fy fasen de får inte skrämmas sådär, jag får ont i hjärtat!

Sen hade matte varit väldigt snäll och ställt en soppåse för nära honornas bur innan hon gick ut i den stora värdlen tidigare idag.. mhm, matte fick plocka upp sopor ifrån honornas bur och från hela golvet när hon kom hem!

Ibland hatälskar man dessa små underbara varelser! Kyss

NeverToLate
0

Hahaha sikka busungar ^^ känner igen att man inte kan ställa saker förnära råttburarna hehe

hus-musen
0

ah sånt känner jag igen… inget får stå för nära råttburen för då ska de undersökas o bitas på=)

Mina stackare har suttit i en resebur så de har inte hittat på nått alls faktiskt=)

Qui dormit, non peccat

Falurven
0

Putt! Fler bus tack ;D Så himla roande att läsa! xD

Mvh Nathalie

Bim
0

putt!

CamillaS
0

Kanske inget bus eller så är det, vad vet jag vad hon tänkte. :P Iaf.
Efter tjejerna hade varit ute ett bra tag, så kände jag att jag ville ta ut marsvinen i deras hage eftersom det var så varmt och fint väder ute. Så jag började samla in alla tjejerna men när jag fått in dom så inser jag att en fortfarande fattas, jag leta överallt i rummet kändes det som iaf. Och av någon skum händelse så ser jag henne på den högsta hyllan i buren. Blev väldigt paff, då jag tyckte jag kollat buren redan. men där satt hon och såg så oskyldig ut. xD Busråtta.. :P

NeverToLate
0

Jag fick mig allt en överraskning härom dagen ^^

När jag kom hem så hade Dreams, Rosalie och Tanya listat ut hur man öppnar "tak luckan" på deras bur så när jag kom hem så hittade jag 3 råttor på rymmen på mitt golv. 2 under soffan, och en som förvånansvärt nog var kvar i buren ^^. Sen hittade man lite sönder tuggat skräp å en vält papperskorg och ett hål i min skinnsoffa xD haha

Tyvärr så har jag blivit tvungen att sätta ett litet hänglås på deras tak lucka om jag inte vill ha rymmar råttor varje dag. Men men, what to do? Dom är ju smarta små krabater med massa hyss, bus å skoj! :)

(Vilka flickor va Zickan? ;) haha)

Elshira
0

Putt - Mer bus :D

Hakuna matata!

Absinthe
0

*putt*

jussivuori
0

Jag skulle ränsa buren idag och lät alla råttor springa fritt sålänge. när jag plockat in alla råttor igen så hittade jag SÅKLART inte Aaron. Letade och letade i över en timma innan jag hörde att ngn va inne i soffan. hur lyckas man…..? ahja… han hade lyckats och hade inga planer på att komma ut. Men tillslut kom han fram ialf. (:

OttoIsTheShit
0

För ett tag sen så hade jag haft ute flickorna så dom fick springa lite, sen tog jag in dom och gick sedan iväg en stund. det jag inte tänkte på var att jag hade glömt  ena luckan öppen så när jag gick in igen så märkte jag fortfarande ingenting men sen när jag öppnar dörren och ska gå ut ur min stuga, vem står där? Jo Fanny min ena flicka :P hon hade kommit ur buren medans dom andra sov och stått på trppan och väntat lr nåt :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3