Bet hunden
vi är hundvakt till mammas hund.
Hunden är inte van vid råttor, hon tycker dom är jätte intressanta, är framme vid buren hela tiden och piper och vill lukta på dom..
Jag stängde dörren till mitt rum, öppnade buren så råttorna fick gå ut.. sen skulle syrran gå in i mitt rum, hunden sprang in innan vi han stoppa henne..
hunden sprang fram till buren och var lite närgången mot min ena råtta. råttan bet hunden i nosen..
Hunden har nu ett sår på nosen som blöder, djupt verkar det inte vara, men det blöder..
tycker ni det räknas som aggrisivitet? eller var det bara självförsvar?
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Hunden lär nog ej gå fram till råttorna nå mer..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Om dina råttor inte är vana vid hundar så blev den troligtvis rädd och försvarade sig.

det är självförsvar…hunden får skylla sej själv att h/n rusar fram och stoppar nosen för nära buren…
precis som om man får skylla sej själv om man stoppar in fingrarna i en okänd råttbur
You can't spell Bitchy without Itchy
Det var inte aggressivitet, hunden utgjorde en fara och en hel del råttor anser att anfall är bästa försvar.
Så har det varit med mina katter iaf. Dom har fått sig några hurringar men sen har dom totaliggat råttorna och då gör råttorna detsamma mot katterna.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Din råtta gjorde inget aggresivt eftersom den aldrig ens sett en hund innan:/ (antar jag) och den agerade i självförsvar.
Min blogg: SweGizmo.se

hunden har varit här på besök några gånger tidigare, men aldrig varit så närgången som hon var nu
#6 vad för ras?
#7 tror inte råttorna bryr sej om ras, hehe
Alla raser kan nog vara läskiga ur deras synvinkel;)
Min blogg: SweGizmo.se
#8 Bara jag som är nyfiken..
Det var självförsvar. Ingen av våra hundar har gjort så men däremot våra katter har ena råttan(har ej kvar den råttan) bitit
Men katterna som blivit bitna vågar aldrig gå nära buren iallafall, däremot om råttorna är lösa bryr sig inte katterna om dom blivit biten. Bara om dom är i buren.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Mina råtter tycker inte om skälliga hundar. Är de tysta o går fram till buren o luktar går det bra. Men är de bjäbbiga så fräser de o försöker bitas…
Mia//

#7 Hon är en sheltie :)

Min förra honråtta betmin hund i nosen . Såklart blev han jättearg och hoppa upp mot buren igen och blev biten IGEN , osmarta hund .. 

Mina råttor jag hade förut bet alla djur som kom nära buren. Men aldrig människor. De bet hål i kattens nos en gång, och bet kattens tassar när de gick på burarna.
Det enda djur de inte bet var vår hund, som la sig inpå stora buren så håret stack in i buren. Hunden älskade det, för råttorna drog med sina små tassar i håret. Var skönt för hunden :-)
samma sak hände mej förut , vovven vart rått rädd ;)
Min ena vovve vart naffsad i nosen. Efter det så väljer han att bara hälsa på råttans bakdel *lol* Han älskar fortfarande råttor men fattar inte varför en del vill honom illa :/

Hundar, katter, andra djur samt människor får skylla sig själva om de petar in en kroppsdel mellan gallret. Min killes hund gjorde samma sak, jag varnade henne 3 gånger och sen tänkte jag helt enkelt att fattar hon inte så får hon lära sig den hårda vägen. Sagt och gjort, hon fick ett lätt nafs i nosen när hon inte flyttade sig som råttisen ville. Han varnade alltså klart och tydligt att hennes närvaro inte var önskvärd innan.
Om råttan ser ut som en taggig fräsande igelkott så är det inte så bra. men för en ledare att beskydda sitt revir med en varning eller en mamma skydda sina ungar så är det ok att göra en lätt markering.
Qui dormit, non peccat
När en hund var här på besök, så försökte en av mina honor typ ''boxa'' den på nosen :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3