Bur och inredning.
Hej, jag har inte varit aktiv här på rif, på väldigt länge nu kom jag på~
Så nu tänkte jag skriva ett litet inlägg.
Jo, jag har ju en stor Ferplast Furet Tower. Jag är jätte nöjd med den eftersom att den är så stor och bra för råtterna. Dock så tycker jag att den är lite jobbig att städa och inreda då den är så stor.
Så nu undrar jag, vad har ni för tips på vad man kan göra? Jag ska åka till IKEA och köpa en massa grejer igen. Men jag undrar om ni har lite roliga tips på kryp in till exempel. :D
Sen har jag ett litet problem. Trots att jag bara har tre råttor så gillar dom att kissa mycket.. överallt utom i toalådan. Jag tycker inte det luktar så mycket, för jag går och torkar hyllplan och byter handukar nästan varje dag. Men ändå luktar det jätte mycket, om mina övriga familje medlemmar blir väldigt sura på mig för det. Så jag vet inte vad jag ska göra för att få bort lukten.. Finns det någon vänlig själ som har några bra tips och knep?
Kramar Vinetta
Mvh Vinetta
Vad har du för burmatrial? Det kan göra skillnad faktiskt. Har försökt att ha tidnings papper på mina hyllor men de bygger bara bo de små tjuvarna. Så de blir ju blött på hyllorna som tussan ändå. Och man orkar ju faktiskt inte gå exakt varje dag eller hela tidne å torka för att dom är kissiga.

Jag har tidningspapper i botten och toa-lätt strö.
Ja, jo men precis. Det är ganska jobbigt och hela tiden gå och torkra dom där hyllorna. Jag förstår inte varför dom vill kissa där hela tiden :(
Mvh Vinetta
Man vill nästan sätta kiss plugg på dem ;)
Använder djurmagazinets trä pellets. Det luktar inte så mycket.
Man önskar man kunde komma på någon intelligent uppfinning som man sätter på hyllorna som absorberar kisset men råttorna inte drar ned!

Haha, ja visst. Det hade varit bra! XD
Vilken prisklass ligger det där trä -pelletset på?
Mvh Vinetta

Det finns en samlingstråd om just furet tower burar. Du kan titta där, då får du säkert massa inredningstips.

#5 Okej, tack :)
Mvh Vinetta
Hm.. jag köpte djurmagazinets. var typ ett halvår sedan jag köpte säcken ^^' fortfarande inte slut. Men tror 26 kg gick på lite kort under 200 lappen. Kan inte svara säkert. Kan inte hitta kostnaden heller. Men det funkar bra för mig då jag har heltäcknings matta i mitt rum. Det fastnar inte eller liknande.

#7 Är det från barrträd?
Balkonggräs (sån där fakegräsmata som kommer på rulle!) brukar en del ha på sina hyllor. Dem suger upp kiset sen är det bara att slänga efter en tid ! ;)
Jag använder inte det, har bara hört. Har för min Tacobelle hade det. Men jag är inte 100% säker!

#10 Åh, det har jag hört, men aldrig själv provat. Vad kostar sånt, och vart kan man få tag på det? :D
Mvh Vinetta
#10 Bauhouse och såna butiker har garanterat sånt ! :)
Kan inte vara så dyrt, kanske 50 kr för en m2 ? Ren gissning!