Råttor i Big Brother igår.
Kollade på Big brother igår på tv 400, dem skulle bli av med fobier och skulle stoppa händer i låder med saker i, typ kryp och pasta osv och så skulle dem gissa vad det var. Sedan hade dem ett nytt test, dem tog in ett terarie med typ 10 råttbebbar på ca 3 mån. Dem hade markeringar på magen så dem fick ett lyfft var att kolla på olika råttor för olika markeringar..
OCH JAG BLEV SÅ ARG!!! dem lyffte dem i svansen allihop!! Någon av dem skrek:( jätte hemskt. och dem stod runt terariet och skrek och tjöt hur äckligt det var och att dem var fula osv, bara 1 eller 2 tyckte dem var söta.
Ärligt talat:/ får dem värkligen visa sådant djurplågeri i TV, dem borde fatta att man inte får lyfta dem i svansen:(
Min blogg: SweGizmo.se
Usch. ><
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
det var samma i jerry springer där låg ju en kille i ett terrarie me ett tiotal fina råtthanar å han skulle lyft undan en , i svansen !!!!
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Jag måste säga att i tanke på allt skrik och flamsande runt terariet så var råttbebbarna väldigt lugna och snälla. Tror dem var Champange eller silver fawn allihop? dock gammal tv så färgerna är inte dem bästa:/
usch , hatar sånt :(
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Lan man inte anmäla sånt djurplågeri? Ni har ju bildbevis ju
Det där programmet, Fear Factor eller vad det heter, brukar ha helt sjuka djurplågeriscener, bland annat med råttor. Jag har slutat titta på det av den anledningen, djur som blir uppätna levande, stampade på levande (de skulle göra maskjuice av levande maskar i en såndär gammaldags druvtrampare). Råttor är såklart med då och då, en gång skulle de ligga i nån kista med råttor, råttorna rafsades ihop i hinkar mellan varje deltagare och kastades sedan ut på folk.
Sist jag zappade förbi det så skulle deltagarna krypa så fort som möjligt genom en labyrint, på ett trångt ställe var golvet överfullt med råttor. Flera blev säkert klämda och skadade. Jag fattar inte att det är tillåtet för produktionsbolag att hålla på så.
#6 men uch:(

#6 Jag såg det pogrammet jag med.. Fy vad hemskt det var!!

#6 Jag såg det pogrammet jag med.. Fy vad hemskt det var!!

skicka in en anmälan till tv400
#10 hur gör man då?

Ta kontakt med tv bolaget… här har du chefens mail adress… han är även ansvarig utgivare…..
fanns på tv400´s hemsida….
maila till honom, och berätta vad du samt flera anser om detta med råttorna.
har skickat dem ett mail nu

#13 utmärkt! skulle vara jätte kul om du kunde dela med dej sen ang vad dom svarar?
tar dom det inte allvarligt skulle man ju kunna ev börja en namninsamling…. för detta är som sagt rent djurplågeri…
Detta är en repris av Big Brother….
När de sändes förut så var det några som reagerade och skickade mail till dem redan då.

#15 oavsett repris eller inte tycker jag man ska reagera om man ser plågeri i tv….
att folk redan reagerat är ju bara bra!!! ju fler desto bättre!
Jag mailade PETA en gång när jag såg nåt djurplågeri på tv, bara för det var ett amerikanskt produktionsbolag så jag visste inte vart jag skulle vända mig riktigt. De rekommenderade att maila både svensk tv och produktionsbolaget. Har för mig att jag fick svar från tvkanalen, men inte från bolaget. Det var ett tag sen. Vore kul att höra vad du får för svar!
Ja, ju fler som skickar och reagerar ju bättre:)