Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 2625 ggr
Stj3rnfallet
0

OT. Han är så söt, mitt lilla matvrak!:D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska ni få se 2 jättesöta bilder på min underbart söta GP!:D Han ser helt sjuk ut :P Men jättesöt! Längtar tills jag får hem den lille sötnosen!:)
Den 26:e December kommer han hit!

Stj3rnfallet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden =) Några namnförslag förresten? Min pojkvän tycker att han ska heta Ior och i stamtavlan ska han heta Pugsley, men jag vet inte =/ Någon som har ngt sött namn till hoonm?:P

etteko
0

Gud vad fin han är :) Jättegullig :)

Jag ska fundera lite på namn, har brottom så jag hinner inte nu. Han var verkligen uspersöt :) Jag gillar kinderna hehe

Stj3rnfallet
0

Haha, ja, visst är han :D
Ja, gör det :P Haha, ja, de brukar ju samla mat i kinderna :P Det är så sött när de gör de :)

Muszimba
0

Din lille Pugsley ser och verkar inte vara en Ior, för jag associerar till Nalle Puhs vän Ior. Varför inte en förkortning av Pugsley som tex Pugsy eller liknande?

Stj3rnfallet
0

#4 Nä, precis, han passar nog inte som en Ior och även om jag också tycker att det är ett gulligt namn som min pojkvän så passar han inte alls till det :P Ser så roligt ut när han skyndar sig att proppa munnen full med mat :) Ja, kanske han får ett förkortat namn av Pugsley, vet inte riktigt än vad det blir..

zimzon
0

Haha, vad söt han var på den första bilden. =D

Stj3rnfallet
0

#6 Ja, han är ju det =) Han ser ju så rolig ut med mkinderna proppfull med mat :P Kommer säkerligen bli lätt att klicker träna det där matvraket :D

Tosca
0

Några namnförslag som jag hade döpt mina råttor till om de inte redan var döpta:

-FitzRoy
-Rockall
- Klips

De första två är nautiska namn (yrkesskadad) och ordet "klips" gillar jag bara ; )

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Stj3rnfallet
0

#8 Inte för att vara negativ, men jag vet inte om min GP passar att heta ngt av de där namnen :P Tack, för tipset iaf!:D

bRat-Bags
0

Vad sägs om Mycke.. Istället för micke, som i Mycket mat :P Haha, fantasin skenar iväg, men söt var han. Mos är ett ganska skojigt namn också som skulle kunna tänkas ett litet matvrak.

Stj3rnfallet
0

# Smart namn, men min pojkvän heter Mikael och jag kllar ju honom Micke, så jag skulle nog säga fel väldigt ofta :P
Haha, Mos, vilket namn :P Alla skulle nog tro att jag var knäpp om jag stod och ropade på Mos :P

rattmamman
0

Jag tycker Pug är ett bra namn.

Stj3rnfallet
0

#12 Ja, kanske det :) Man kanske överväger det :P Jag får se :)

bRat-Bags
0

#11 Min brors svägerskas golden heter Lingon, det är väl nästan mer udda :) De hade så svårt att bestämma namn så satt de och åt och min frånvarande bror lyssnade inte och sa Lingon, nu menade han "skicka lingonen" Men det blev så strax efter att hunden fick heta Lingon :D

Stj3rnfallet
0

#14 Haha, ja, kanske det =) Gulligt namn fick den iaf =) Ibland kan djur ha så roliga namn, men ändå är det rätt fina namn. Haha, han kanske får heta Pugsley iaf, om jag nu inte kommer på något som verkligen passar :D

etteko
0

Nu har jag funderat lite och när jag tittar på honom så dyker två namn upp i mitt huvud. Det ena är Dott och det andra är Charlie :)

Hoppas du hittar något passande namn :)

Det känns som att Pugsley är lite svårt att uttala?

Lycka till!

etteko
0

O, nu satta tankesnurren igång :)

Han kan vara en Otto eller Oskar också, kanske Alf. Vincent och Valle hade nog också passat. :)

Stj3rnfallet
0

#16 Helt otroligt, jag har också tänkt på Charlie :P Haha, intressant att du också har gjort det :D
Ja, det hoppas jag med :) Annars får jag väl se vad han passar till när han kommer hem :D
Jo, Pugsley låter som ett jobbigt namn att ropa på när man ska lära inkallning =/

Jag funderade faktiskt på Oskar också :P Vincent var rätt fint :) Få se vad det blir för namn. Det bästa är nog att vänta tills lillgossen kommer hem :)

etteko
0

Ja precis. Det är lättare att se vad han ser ut som då :)

Vad häftigt att vi tänkt på samma namn :D

Solan
0

Varför inte "Gossen" *ler*

Aleexandra
0

GUD SÅ SÖT :) har oxå funderat på en GP råtta men det får vänta lite :) men dom ser så underbara ut

Stj3rnfallet
0

#21 Ja, han är söt =) Måste sätta upp egna bilder på honom när han kommit hem :D Har hört att honor kan vara lite mer aktiva och lite mer "suriga" än hanar =) De är rätt lika tamråttan i beteendet, för att honorna brukar ju oftast vara aktivare än hanarna. Honorna är lite som vi tjejer faktiskt :P Om man ser det så =) Hanarna är väl också aktiva, men mer för att gosa =)
Ska bli kul att få hem Puggan och sedan till våren skaffa en tjej till honom! Bara det att dessa gör lite som de vill med parningen :P De är inte alls som tamråttorna när det gäller det iaf :P Och de har lite annorlunda kost också.