Rengör vattenautomaten
Tänkte bara påminna alla råttägare om att vara noga med sina vattenautomater, främst nu under sommaren, men det är ju viktig året om, men vatten är ju så otroligt viktigt när det är varmare. Kanske en ganska sen tråd men ändå.
Det är inte bara själva flaskan ni ska rengöra och se till att den är ren utan tänk på att pipen/stålröret där kulan sitter i lätt blir väldigt skitig. Det är kanske alla eller kanske ingen som tänker på detta, men det fastnar otroligt mycket skit i röret, peta med tops i röret för att rengöra, inte längst ute utan från baksidan, snurra runt och rengör noga!
Har ni aldrig gjort detta så kommer ni nog förstå att det är viktigt när ni gör detta och ser hur mycket skit där faktiskt sitter.
Det är inte bara för att vattnet ska rinna igenom som det ska utan detta röret är en otrolig bakteriesamling också.
Tänkte på detta när jag hittade en gammal vattenflaska innan och skulle rengöra denna, det satt hårt och fick stå i blöt för att få loss skiten i pipen.
Iväg och kolla råtttornas vattenflaskor nu så de är rena! ^^,
(La tråden i boende och mat, jag är kass på att placera trådar, flytta om den är felplacerad)

Ett tips är diskborstar man ska ha till nappflaskor dom brukar vara billigare än dom man kan köpa på en djuraffär, brukar finnas på vanliga mataffärer.
Och kan bara hålla med dig Absinthe, det samlar mer smuts än man tror innan man tvättat..Usch..
åh, bra tips:s har aldrig tänkt på själva röret:s utan bara toppen på röret har jag tvättat.
Min blogg: SweGizmo.se
Man kan även koka pipen :)

Och själva flaskan kan rengöras med varmt vatten och okokt ris, sen skaka! Den blir som ny!

#4 Åhå det måste jag prova! 
#Ska provas!!

Superbra tråd!
#4 provade precis. En gammal vattenflaska som inte används är helt grön av alger. Jag har aldrig kunnat få den ren. Ris, varmt vatten. ALLT försvann! Superbra tips! tack!
Man kan även istället för okokt ris anv grov salt
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Verkligen trevliga förslag! Jag har haft svårt att få min ena flaska ren med en sådan flaskborste. Måste prova de där tipsen.
Däremot har jag aldrig tänkt på att rengöra pipen! Så jag blev alldeles förskräckt när jag tänkte på det. Däremot visade det sig när jag tog en tops och tänkte rengöra den att den inte alls var skitig. Det är något slags specialmaterial på insidan av pipen i den flaskan. Ferplast är den nog. Den andra vattenflaskan har bara metall på insidan. Ska se om det är någon skillnad i hur de stöter bort ickigheter.