Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 633 ggr
bRat-Bags
0

RÅTTVÄSKA, prishjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har projektarbete i år och gör där "råttväskor" Nu har jag gjort min första prototyp. Och här är min fråga; Vad skulle ni kunna tänka er att betala för den här väskan?

Det är plats för lite egna grejer så är det en innbyggt bur där råttan kan sitta på färden. Buren går även att ta ut och ställa upp för att ha råttan i över en natt(nån gång ibland). Har man smådjur som inte klättrar så kan man bygga ut gallret till en stor inhängnad, ex för marsvin.

Skickar med en bild, sätt ditt pris(Det här är bara en liten undersökning). Skriv gärna vad ni tycker är bra/dåligt med väskan, även om det är något som saknas.

Tack för hjälpen! Kramar Linnea!

bRat-Bags
0

Buren och extragaller. Pys leker klätterapa och Samson är den andra.

bRat-Bags
0

Väskan utan innehåll. Funkar då även som en utomordentilgt bra strandväska…

tisagirl
0

Viken schysst väska. Dom ända jag har hittat är till stora djur (kanin, katt m.m.) & dom som är till smådjur är små och jätte fula. Din verkade jätte bra. Jag skulle lugnt betala 300:- för den, men jag köper saker först och kollar ekonomin sen. Hoppas det går bra för dig. Fortsätt med det du gör :)

Karmatarerskanise
0

Ja, en 300kr låter rätt ok.

Stj3rnfallet
0

Haha, är det bara jag som är snål?:P Jag tänkte typ 100-10 för väskan :P Men jag brukar oftast inte köpa sådant jag tycker är för dyrt heller, speciellt när man inte har råd :D

Digitalis
0

Det beror på vad en sådan väska kostar att tillverka! Jag kan tänka mig att betala mellan 200-300 kr. Helst inte mer än 250. Det bästa vore om man kan köpa extragaller separat, så kan man variera priset efter eget behov.

Jag gillar idéen. Den ser perfekt ut att ha på sommaren om man vill ta en promenad men kanske inte ha råttan på sig hela tiden! Vet inte om jag skulle använda den som transport under vintern dock..

Är det galler i botten också? Fördelen med att ha en bur i väskan är helt klart att de inte kan tugga sig ur. Bra också med ett material som är lätt att rengöra!

Hur får man ner råttorna? Kan man öppna "taket" eller måste man stoppa in råttorna i buren innan man sätter ner den i väskan?

//frida

Aleexandra
0

Ja , runt 100 - 200 kanske , vore kul om man kunde köpa något sådan för ett lite mindre pris med tanke på vad allt annat kostar som reseburar , burar och allt vad som man ska ha  :)

Men det var en riktigt fin ide :D

bRat-Bags
0

Gallret är utagbart och går att öppna när buren är i väskan. När det är utanför kan man bygga ut det, är åtta gallerbitar man kan sätta ihop. Väskan går även att ha som vanlig strandväska och kostar för tillfället ca fyrahundra kronor att göra. Gallret går runt allt i hela väskan. gå in på:

www.freewebs.com/bRat-Bags tror det finns nån bild över gallret där.

Tackar för alla tips och prisåsikter, fortsätt tycka till!

(Det är gallret som kostar ca 200 kr och handtagen av "nästan läder" :P som kostar ca hundra kronor/par handtag som gör den så dyr.) Ska försöka få ner priset.

Det jag gillar bäst med väskan är att man kan se in till sitt djur genom fönstret. :)

På bilden jag bifogar är Samson och nosar där man öppnar gallret när det är innuti väskan.

Digitalis
0

Vad är det för galler du använder?

//frida

miracle
0

Kul idé med väkan, är kanske intresserad av en… Priset på 300 kr låter okej. Hör gärna av dig. Skickar du dom med posten? Miracle!

miracle_of_sun@hotmail.com

bRat-Bags
0

#9 Är ett galler som är till för inhängnad till ex. kaniner och marsvin på åtta delar. Måten på en bit är ca 24*34cm.

#10 Ska försöka sänka priset och lyckas jag hör jag absolut av mig!

Roligt att ni gillar idén. :)