Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1300 ggr
Ellenfyrkant
0

Hämta råttor

Ängtilgen ! Har längtat efter "the moment" i över ett år och äntligen ska jag köpa mina egna första råttor, på onsdag smäller det ! Skrattande
Det är två söta toppörade black husky roan killar.
Hallelujah moment ! ;D

Mvh Ellenfyrkant

Tezzlan
0

Åh va kul! Välkommen till den underbara råttvärlden! Från vilken uppfödare ska du köpa av?

Ellenfyrkant
0

#1 Tack, köper de av privatperson. Ursprungligen kommer de från djuraffär.
Jag själv skulle inte köpa djuraffärsråttor från början då jag inte vill stödja den dåliga sortens avel som ett flertal zoobutiker bedriver. Men nu när råttorna redan finns och ägaren ska sälja de oavsett tycker jag inte det spelar allt för stor roll. Hoppas de som läser förstår hur jag resonerar.

Mvh Ellenfyrkant

SweGizmo
0

Grattis:) hoppas det ska gå bra med dina sötnosar^^ dem första råttorna är alltid väldigt speciella

Min blogg: SweGizmo.se

Terato
0

Underbart att de får en ny chans!

Vill dock påminna dig om att ställa krav på deras temperament. Ta god tid på dig att träffa dem hemma hos ägaren och känn efter att det klickar mellan er. Det där klicket är ganska viktigt faktiskt! Och främst såklart, ta inte emot sjuka eller på annat sätt dåliga råttor. Känns det inte hundra så våga säga ifrån.

Grattis för övrigt! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Jinaum
0

Tror jag förstår hur du resonerar. Gjort e gjort å kan inte göra någonting åt?

Va kul för dig!!! :D *kramar*

cosmonita
0

Vad roligt för dig! Glad Grattis!

Bim
0

Åh! Grattis! Jag förstår att du har längtat. Jag längtar också efter mitt ögonblick när jag ska åka och hämta mina egna råttor. Men det dröjer nog nåt år. :(

Vill se bilder på de sen!

Ellenfyrkant
0

#5 Ja alltså, om jag köper en zooråtta från djuraffär stödjer jag deras avel och är en av de som gör att det lönar sig för dem. Det vill jag inte ! Men eftersom dessa två råttor redan finns och ägaren tänker sälja dem stödjer jag inte på något sätt den (ofta) dåliga djurbutiksaveln. Däremot vore det skillnad om säljaren gör sig av med två för att köpa två nya zooråttor. Då skulle jag inte köpa råttorna. Eftersom jag då indirekt stödjer djurbutiksavel på zooråttor.

Mvh Ellenfyrkant

Terato
0

Ja, men visst är det så.

Tycker det är väldigt bra att ta hand om omplacerardjur. Kan faktiskt vara riktigt smart att ha vuxna råttor från början också.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ellenfyrkant
0

#9 Det tycker jag också. Det är bra att ge hem till de som redan finns, de måste ju ha någonstans att ta vägen om/ när deras ägare inte vill/ kan ha dem längre. Tänker ganska ofta och mycket på sånt faktiskt.

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Åh vad jag längtar, tänk att jag ska hämta mina alldeles egna råttor redan imorrn. Denna natten kommer gå långsamt. Flört
Idag har jag föressten suttit och pysslat ihop två selar till de nya råttorna. Skrattande

Mvh Ellenfyrkant

[MaNo]
0

#11 kan man få en bild på buren? ;)

Ellenfyrkant
0

#12 Visst kan du få det, när kameran vill funka igen, av vilket skäl ?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Nu är killarna hemma ! Såg att den ena var husky men den andra var visst striped.
Den ena är jättesnäll medan den andra är ganska försiktig och skrikig. Men det beror juh självklart delvis på att de aldrig vart här förut och aldrig sett mig.
Jag känner mig i alla fall väldigt nöjd ! Glad

Mvh Ellenfyrkant

Bim
0

#14 Toppen! :D Ja, låt grabbarna vänja sig.. :) Åh vad glad du måste vara!