Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1261 ggr
Tezzlan
0

Utställning i Göteborg 1/8

Snart är det dags för sommarutställning i Göteborg! :D Som vanligt ser jag fram emot att möta det härliga råttfolket på hemmaplan. Denna gång har vi dessa sommare: Gail Adam i standard, Jesper Pettersson i PetClass och mej :D (Jessica Matson) i agility A&B.

Nu på fredag är det sista anmälnings- och betalningsdag. Har ni glömt att skicka anmälningarna per snigelbrev?! Som tur är kan man anmäla sig på SRS hemsida. Kolla under flicken utställningar, aktuella och klicka dej vidare till annonsen för Göteborgsutställningen. Där kan man klicka på det olika klasserna och komma till ett anmälningsformulär. För att kunna fylla i formuläret behöver du ha råttans stamtavla framför dig. Har du några frågor angående utställningen så kan man maila mig sekreterare@rattsallskapet.se eller till mats kassor@rattsallskapet.se

Är det någon här på RIF som kommer?!

Hoppas vi ses!

SweGizmo
0

jag kommer, men ställer inte ut:)

Min blogg: SweGizmo.se

Thirre
0

Tråd finns redan skapad av mig om denna utställning.. Jag kommer om jag hittar övernattning i Gbg, kommer med stor drös, eller om det är möjligt att jag kan komma senare men det blir inte förrän vid ett isåfall och jag har mååånga juniorer..

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Lancia
0

Sugen på att åka men har ej bestämt mig riktigt. Aldrig lyckats ta mig till en utställning tidigare och känner det är dags nu. Dock tänker jag inte ställa.

Tezzlan
0

Alla är välkommna med eller utan råttor.

Glömde berätta att vi kommer att ha en burspånns leverantör på plats som kommer ha med sig lite olika sorters strö som  jag har provat. Det kommer nog att bli väldigt intressant att se va de andra som kommer på utställningen tycker om tex hampaströ.

TacoBelle
0

Jag kommer! Skrattande

zyrsan
0

Jajjemen! Kommer via detour :D

silverorm
0

Kommer oxå..Glad

SweGizmo
0

några fler som kommer imon:)???

wintermynta
0

HOppas alla får jätte kul imorgon.
Själv ska jag ta itu med burstädning och försöka komma i synk igen efter en veckas semester fniss.
Ni som är där: Kan ni inte knäppa massor av bilder och visa oss andra va vi andra missa?.Glad

Ha så kul!!

Ratata
0

Alltid utställningar när man jobbar. *suck* Jag hoppas att det blir riktigt trevligt och jag säger som wintermynta: bilder!! :D

SweGizmo
0

kom just hem ifrån utställningen, är sjukt trött. men vad kul vi haft. läggerupp bilder senare eller imon:)

ErikM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom till den. Himla trevligt och ett stort tack till alla som såg till att det hela blev organiserat. Speciellt tack till SuperWoman Jessica…

SweGizmo
0

lite bilder från utställningen som jag tog med mobilen, har fler i kameran men orkar inte fixa med den.

SweGizmo
0

en till

SweGizmo
0

Silverorms ena råtta, vem är en bra fråga. ;) hehe

SweGizmo
0

En mycket fin burmes jag var tvungen att ta kort på. vem han är har jag ingen susning om, haha^^ vilken koll jag har.

blackvelvet
0

Rosa såklart =)

Visst har jag rätt Maria?

Ratata
0

Vad roligt att ni lägger upp bilder, så jag ser vad jag missat (både bra och dåligt ifs..)

silverorm
0

#17 Jupp det var Rosa (Four Roses) som kom på 4e plats med helhetsintrycket: Glänser!Glad

Tamhet: Undersöker i lugn o ro.

Bidrar oxå med ett foto..

silverorm
0

Domarna..

silverorm
0

De fina agilityhindren..

silverorm
0

Mingelfoto..Flört

Thirre
0

Jag vill också skriva inlägg där jag tackar de som var där, det var en trevlig liten tillställning och mina råttor presterade över förväntan. Det mest häftiga var när jag släppte min råtta vid agilityt när jag såg att hon förstod hur hon skulle ta hindren alldeles själv utan min hjälp. En otroligt häftig känsla, en wow-upplevelse, och den råttan växte otroligt i mina ögon.

Tack alla som jag tjötade med och stort tack till arrangörerna och domarna!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Emma87
0

Åh vilka fina aguilityhinder!

blackvelvet
0

Här kommer lite foton som SweGizmo tagit!

Silverorm, jag och vem? Lokalen =)

blackvelvet
0

Friskkontrollen

blackvelvet
0

ErikM och hans pojkar

blackvelvet
0

Råttprat ^^

blackvelvet
0

Grattis Maria och Puff

blackvelvet
0

Söt-Balder blev domarens favorit i standard Glad

ErikM
0

Tackar! Cool

#25 …och Matilda.

#28 Den bilden på mig blev ju riktigt bra! Oskyldig

blackvelvet
0

Erik, ta och lägg ut dina bilder också!!!

wintermynta
0

Åh va kul att få se bilder och få ansikten till nicken.

ErikM
0

Mulder, Fläck och Torsten (skymd) tycker transporten är för liten…

ErikM
0

En bild på mest energiska i Agility.

En bild som höll på att bli väldigt fel… Förvånad

ErikM
0

"Men ge dig nu! Jag är ingen telefonlur!"

Från friskkontrollen.

ErikM
0

Råttbo, Marias. Sickna söta "squirrels" dom va! Kyss

ErikM
0

Pet-bedömning i full fart.

Tack för nedlagt arbete.

ErikM
0

Standard-bedömning i full fart.

Tack för gjord instats.

SweGizmo
0

Härliga bilder^^ det var en rolig dag.

Thirre
0

# 37 Det är ju mina bruttor på bild! Och en av dem titulerar sig numera Grand Champion Guldpet Granathens Melusine. *stolt*

blackvelvet
0

#41 Men säg nångång Erik inte blandade ihop dig o Maria Flört

Grattis till alla priser föresten!

Thirre
0

#38 Granathens Peeping Tom som förövrigt verkade charma domaren då han kom Pet junior-hane 1:a.

Thirre
0

#39 Granathens Dick Wilden, erövrade ett HP för sitt utmärkta temperament av Standarddomaren Gail.

Thirre
0

#42 Tack, tack! Det var råttorna som gjorde arbetet.. *ler* Men ja, jag kanske har ett finger med i spelet gällandes vilka de får träffa på hanfronten och deras presentation..

Då går jag över till lite skryt, ditt inlägg öppnade upp för det så bra. Oskyldig

GrCh GP Granathens Melusine, A i petclass, BIS 1:a med certifikat och ett HP för perfekt svans i standard. SP Midgårds Sparkplug, Pet senior hane 1:a, 1:a pris i standard med två HP för utmärkt färg och utmärkt rex. Trollbunden, Pet senior hona 3:a, 1:a pris i standard, clear round och två HP i agility. Ladugårdens Spirit of Azuregos BIS junior 1:a med certifikat. Granathens Scarlet Gem, A i petclass, 2.a pris i standard då hon blev slagen av sin syster och ett HP för färgen i standard. Granathens Minnow, A i petclass och 1:a pris i standard och ett HP för färgen i standard. Granathens Dick Wilden, pet junior hane 2:a, 2:a pris i standard då han blev slagen av sin bror och ett HP för utmärkt temperament i standard. Granathens Quirinus, 1:a pris i standard. Ladugårdens Stor Sötväppling, pet junior hona 2:a. Skrattande