Håll tummarna .
Jaa, nu får alla här på rif hålla tummar o tår för att det ska gå så bra som möjligt imorgon på utställningen för mig o mina råttor :)
Är jättenervös eftersom det här är första gången jag ställer ut i standard.. Hoppas o tror att iaf en råtta kommer hem med bra resultat. Såklart är det inte det viktigaste, åker på utställningen mest för att få råttorna reggade. Det är inte så stränga domare, men det som tidigare blivit anmärkt om är att klorna är för vassa även om jag klippt dom kvällen före, samt att svansen varit smutsig.
Idag har jag stått i som en galning, skrubbat svansarna två gånger, duschat alla råttor (de luktade verkligen blä), klippt och tom filat klorna, haha :P nu hoppas jag att de kommer bli nöjda..
Så håll tummarna för oss imorron kl 10!
Uppdaterar så fort jag kommer hem hur det gick :)
Råttorna som åker är Bella som är ba irish mm rex (ställs ut i pet dock), Pranken, ba rex i standard, My, cream bershire i standard veteran, Shotten, siamese seal point i standard samt Plupp, ba var i standard :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

*håller tummarna för er* 

Lycka till!

Håller tummarna.
lycka till :-D..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Lycka till!
Hemma igen efter en lång dag ..
Vart inte så lyckat dock. Eller ja, det beror väl på hur man tar det..
Ingen av mina råttor klarade sig i standard, Pranken hade en vit tå, shotten hade för ljus point och My var för mörk på ryggen för att vara cream, och man såg inte hennes magteckning tillräckligt. Dessutom påstod domaren att det fanns en knick i svansen, vilken jag har letat desperat efter hela kvällen och kan inte hitta den nånstans.. Hon var också den enda veteranhonan tillsammans med en annan, och domarna valde den andra, även om den var ful, skruttig och halvt blind. Fattar inte..
I pet gick det väl lite bättre. Bella som jag inte alls trodde på fick hederspris för underbar päls, välskötta klor samt snygg svans. Även bedårande svarta pepparögon som charmar domaren. En riktigt utomordentlig petråtta :) Hon fick också rop3 ^^
Plupp blev struken pga en liten liten skorpa under hakan som jag inte hade lagt märke till.. -.-
Till råga på allt hade nån idiot tagit med sig två råttor med ohyra, så domarna rekommenderade att alla rengjorde sina råttor o boxar så fort som möjligt. Jag har ingen Frontline hemma, så nu e mina fem tåttor hos mamma o pappa, ska dit imorron o spraya dom. Suck..
Lång dag var det med.. Började kl 9, slut 18.15..
Men nu vet jag iaf att ingen av mina råttor duger till standard, för resten är dumbon. Bättre lycka i september, då jag endast tänker ställa ut i pet.
Va? fanns det ohyra på utställningen:s Vilken tur att jag inte hade med mej mina då…
Min blogg: SweGizmo.se
På utställningen här i Finland.. 
är det gbg utställningen du snackar om?
Edit: såg ditt inlägg nu.. pju.. trodde det var gbg.. blev as rädd.
Min blogg: SweGizmo.se