Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1320 ggr
SweGizmo
0

OT - Vad tänkte jag med?

Uch, blir så argt på mej själv, hade ägnat mer än 4 timmar igår på en ny sida av Riffe, jag hade bara bakgrunderna kvar och tänkte att "jag tar det imon" och satte datorn i vänte läge.. utan att spara… IDIOT! Under natten har datorn under mystiskt omständigheter stängt av sej själv för första gången. NOOOOOOO

Vad f*n tänkte jag med? varför i hela friden sparade jag inte för?? Ghhaaaaa… Så det var bara att ta sej en extra kopp kaffe imorse och börja om på nytt. Mycket bittert….

har ni vart med om liknande;)??

Min blogg: SweGizmo.se

teachingbirds
0

Faktiskt inte, men jag är helt nazi på att spara allt hela tiden. När jag skriver saker till skolan tex. så sparar jag så fort jag tar en paus i skrivandet (kan vara flera gånger på en mening). Mina fingrar är så vana att trycka ctrl+s att jag ibland gör det utan att tänka när jag skriver på internet oxå! ^^

jussivuori
0

Ja det har jag!!!!! -.- gjorde ett skolarbete. hade suttit heeeeela dagen och sen på natten var det klart. Då var jag ju klart så trött så jag kryssade sidan och skulle trycka på spara men det blev fewl knapp… SÅKLART! ._. Det skulle vara inlämnat nästa dag och min lärare tyckte det var en dålig ursäkt.

Fick skriva om hela arbetet på ca 10-15 sidor ._.

SweGizmo
0

#2 uch:( din stackare.

Anvariel
0

Jag hade en dator som hade för vana att låsa sig hela tiden (två gånger i timmen kanske) i ett par år. Detta resulterade i att jag också är ett CTRL+S freak. Det är irriterande om man skriver längre texter på nätet för då trycker jag ctrl+s hela tiden och det funkar ju inte. :)

Det jag däremot är dålig på är att göra backups!! Och det måste man komma ihåg att göra. Jag förlorade jättemycket jag hade gjort när jag bodde hemma en gång för länge sedan. Hade skrivit lite noveller, etc, och allt bara försvann när hårddisken kraschade. För att inte tala om att jag förlorade tre veckor av hård programmering under exjobbet mitt när mina filer blev korrupta. Iiik.

Så spara, gör backup! Speciellt om ni gör mycket eget; skriver, ritar, tar bilder, etc. Det får man inte igen.

Katrin82
0

Känner igen känslan.

kommer ihåg att det hände när jag gjorde mitt specialarbete på gymnasiet för 10 år sedan. Så dog datorn och en massa sidor försvann. Då gav jag upp totalt, kom ihåg att jag vart så förbannad att jag inte ville ha med varken arbetet eller datorn eller arbetet. Men hade en snäll mamma som satte sig vid datorn igen och hjälpte..

Denna kommentar har tagits bort.
nagini
0

för bara några månader sen satt jag å gjorde en "träningsdagbok" till gympan

hade skrivit två sidor, sen gick jag å duscha..

å mamma är så nogrann med att stänga av alla lampor och tvapparater och datorer osv så fort de inte används..

så medans jag duschade stängde mamma av datorn, UTAN att spara mitt arbete, kändes lagom kul

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Ricko
0

Jo det har jag fakstiskt :( Jag hade spelat ett dataspel (Veterinär spel) i nästan 20 timmar (första dagen typ 8 tim i rad, och andra dagen typ 8 tim irad sen resten 3:e dagen) Och då hade jag äntligen sparat ihop så jag hade fått en häst och börja ta hand om sjuka hästar&föl. Och då tog min mamma bort spelet för det tog ganska mycket plats :'(

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jinaum
0

åh gud jag känner igen de där! Satt å ritade på den här:

Hade ritat dit all päls osså lade mig… datorn hade startat om sig själv å jag fick göra om allt… ondo och gott allt detta tekniska!

SweGizmo
0

#9 som mitt falla då;) hehe

Söt vovve för resten.

Jinaum
0

tack =3

teachingbirds
0

Om alla bara lär sig att spara minst en gång i halvtimmen så slipper man dessa problem :3

Love-
0

En sak som hände mig var att mitt USB med övet 1 års arbet försvann inte så kul iheller :/

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

imilija
0

åååh… fanfanfan alltså. men inget ont som inte har något gott med sig, du kommer nog aldrig glömma att spara i framtiden iaf ;)

Anvariel
0

Tyvärr verkar det som att man ska behöva en påminnelse en gång i året eller nåt sådant att man 1) alltid ska spara 2) alltid göra backup! Spara aldrig bara på en cd, usb, en hårddisk etc. Gör alltid multipla bakups på viktiga grejer. Saker går sönder, hårddiskar lever inte för evigt. :S Det är läskigt hur sårbar tekniken är. Inte så mycket för en privatperson för för oss handlar det inte om stora mängder data att backupa i alla fall. Men rent allmänt.

SweGizmo
0

jag vet inte hur man tack backups:s kanske dags att lära sej det.

Anvariel
0

#16 Definitivt dags då. :) Det absolut enklaste att lära sig är att bara kopiera filerna man vill göra en "backup" på till ett USB-stick, eller en annan hårddisk, eller bränna dem på CD. Ett annat alternativ är att skaffa sådana backup-program som automatiskt håller reda på vilka filer som inte blivit backupade på ett tag och sköter allt sådant automatiskt. Men då måste man ha lite koll på hårdvara så man kan installera en till hårddisk, etc.