Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 963 ggr
Katrin82
0

vit hornbach

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

efter 3 dagars målande så vart den till slut klar. Men är sista gången jag målar galler. Pjuu vilken tid det tog, och tveksamt om färgen sitter kvar länge. Men tjejerna trivs alla fall :)

fiffiluren
0

Snyggt :) Kanske dumt å säga i efterhand, men det kanske hade varit enklare å spreja färgen på gallret i stället för å måla? Tungan ute

Katrin82
0

Mmmm….hehe!
Vart rekommenderad att rolla istället. Men gör jag om det så kommer sprayflaskan fram :) hade metallfärg, men sitter inte ordentligt ändå!

Men vart mycker snyggare än blå tycker jag :)

[ElisiaJohansson]
0

Snyggt ;P

fiffiluren
0

jo, det blir snyggare med vitt, det passar in lite bättre i inredningen också, i stället för en lite malplacerad blå bur om du förstår vad jag menar.

En nackdel är väl att man ser kissränderna på gallret, men å andra sidan synds det ju när man rengör också :)

Roller kanske också hade fungerat bra…

eloize
0

snyggt!

och visst blir det bättre med burar i "sin egen" färg!!!?

silverorm
0

Ser riktigt snyggt o fräscht ut tycker jag!Glad Bra jobbat! Nu får vi hoppas det håller oxå!Flört

Katrin82
0

Jag tycker helt klart att det finns för få helvita burar :) Sen får jag väl helt enkelt spraya på dom ställen det lossnar på.

eloize
0

min stora svarta som jag sprayat sj har fortfarande inte lossat nån färg på alls….. så det håller bättre än vad man tror!!!

Katrin82
0

#8 Då vet jag det! Det BLIR spray flaskan nästa gång. Är där man öppnad som det slits bort :/

minflock
0

Vill också! Vilken ide! Mycket snyggt. Använde du någon speciell färg som var giftfri eller helt vanlig målarfärg? Måste man ha en speciell med tanke på om råttorna skulle få i sig färgen?

Katrin82
0

#14 Jag köpte en metallfärg. Den luktade väldigt lite, stod inne i vardagsrummet och målade. Men mina råttor är helt galler bitfria, annars hade jag inte vågat..

minflock
0

#11 mina biter inte heller på gallret iof… Burar i affär, är dom special målade för djuren eller är det vanlig målarfärg, tror du? Jag tänkte om jag någon gång får en råtta som skulle bita på gallret eller om mina skulle göra det någon gång, om det är farligt. jag vet att det är av tristess dom gör det och det går ju att diskutera vidare om just det, men vågar man? Jag menar inget illa mot dig, jag tycker det var en superide, men blir så orolig själv om jag vågar…

Katrin82
0

#12 Jag är ganska övertygad om att dom har någon specialfärg, som ska vara så ofarlig som möjligt. Men om jag märker att mina av någon anledning skulle gnaga på gallret så blir det bara en ny bur. Men känner mig inte orolig att dom skulle börja göra det. Tänkte mest i början om dom känner att det luktar speciellt eller nåt och vill smaka pga nyfikenhet.

Men ett tips om du ska göra om en bur är Sprayflaska :) jag rollade med kom ju åt överallt, och fick då sitta med en liten pensel och fylla i, i varensa springa på gallret.

Så skulle dom börja gnaga vore det väldigt frustrerande efter allt jobb..Om dom bara visste hur dersas matte jobbat..haha

eloize
0

#9 ja jag håller fortfarande på det jag sa i din tidigare tråd när du frågade! spray spray spray!!! haha

finns väldigt väldigt slitstarka färger (som sgat min ser som ny ut…)…. behöver dessutom inte sitta och "dutta" med en pensel där rollern inte kommer åt!!

men resulatet vart ju fint ändå!!

Katrin82
0

#14 tro mig, jag ångra att jag inte lyssna på dig. Nu har jag lärt mig av mitt misstag - Lyssna på Eloize nästa gång :)

eloize
0

#15 hahaha man lär av sina misstag…. som det så fint heter! Flört

men blev som sagt bra mkt snyggare än orginalfärgen, den är ju hemsk!! tycker alla burar ser ut att komma direkt från en cirkus…. haha tacka vet jag att det finns färg!

Katrin82
0

#16 Jaa!! Jag fattar inte varför det ska se ut som 4-åringar fått välja färger. Framför allt så tycker jag att voljärer har en förmåga att ha dom värsta färgerna.

Att bli bur/voljär designer vore nåt :)

eloize
0

#17 mmm färgblinda 4-åringar ibland tillomed!! Tungan ute

japp tanken har slagit mej också! stilrena snygga burar i fina neutrala färger!

Katrin82
0

#18 Ha, ha, ha…såå sant!!

Jobbade på Mammut zoo för några år sedan och försökte prata med säljarna..haha..jag hade ju många ideér. Men dom orkade inte bry sig. Skulle vilja att det fanns mer voljärer för hörn. Sknar större luckor. Min chinchilla bur jag har är ju luckan ca 40x50 stor. Rena lyxen att inreda den!

Förresten, hur går det Nours syskon, blåa och choklad tjejen??

eloize
0

#19 mmm nej man måste nog gå in djupare än till föräljarna om man vill att någon överhuvudgtaget ska låssas lyssna…. haha

jodå det går bra med dom, Nuttah (choklad) är en liten busunge! medans Doli (blåa) är lite mer försiktig, och ränner runt mer….

hur går det med Nour?

Katrin82
0

#20 haha..jo, jag insåg det ganska snabbt. Jag tänkte att dom kanske skulle hålla med..men nix. Gissar att dom inte hade smådjursjälva, eller var färgblinda!

Det går jätte bra, hon är så himla go. Men hon är ju också ett busfrö, räcker med att man börjar  öppna buren så försöker hon trycka sig ut..haha..Har några nya bilder på sidan om du vill se. katoz.webs.com

Vore kul om du hade möjlighet att ladda upp bild på dom :)

Katrin82
0

är ju förresten Nour som klättrar på gallret på burbilden…min lilla sötsak!

eloize
0

#21 hehe mmm tror ocskå att dom flesta knappt vet vad smådjur är och att dom har blivit "barnstämplade" folk verkar int eförstå att även vuxna vill ha dom i nått annat rum än barnrum!

härligt! ska kika där igen lite senare!

jag har lite bilder på mina små töser på min sida….

http://eloizeratz.zoomin.se  där hittar du några bilder på dom, ska dock ta nya i veckan och tömma kameran, har en del i kameran, men där gör dom ingen nytta direkt!! haha