Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 964 ggr
dogpoo
0

vad kan vara fel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min 8 månaders hane har blivit mycket konstig. han sover HELA tiden och har gått ner i vikt, detta har pågått i ca 2 veckor, men jag har väl vart lite hemma blind och inte tänkt på det förrns nu. förut så sov han mer eller mindre endast i buren. och nu sover han utanför också. jag tycker inte att han har några symptom som snuva, eller svårt att andas eller något.

vad kan der vara för något?

cosmonita
0

Ingen aning men det låter väldigt allvarligt. Sök veterinär omgående.

SweGizmo
0

äter han normalt? kolla hans tänder, det kan vara så att han inte kan äta ordentligt och går ner i vikt och blir trött av det.

Min blogg: SweGizmo.se

dogpoo
0

han äter lite si och så., och jag har kollat tänderna och dom är inte för långa. ska ringa upp vetrinären i morgon. nån som har ett hum på vad ett vet besök brukar kosta?

dogpoo
0

tänkte nyss på en sak. vad är tecken för en hjärnblödning hos råttor?

dogpoo
0

tänkte nyss på en sak. vad är tecken för en hjärnblödning hos råttor?

[ElisiaJohansson]
0

har man en sneskalle brukar de va symptom på hjärnblödning. (Inte alltid.) Vad mer fr sumptom vet jag inte

dogpoo
0

jo, sneskalle har jag haft en råtta som fick.. men man tycker ju det borde finnas fler.

fiffiluren
0

har för mig att vid hjärnblödning så blir man helt apatisk och kan börja göra något helknasig bara så där, ofta rör de sig inte så mycket heller de bara sitter och stirrar. Det varierar säkert från råtta till råtta (jag såg min farmor få en en gång och det var superläskigt, honvar bättre dan därpå, hon brukade få en del mindre hjärnblödningar som kunde komma när som helst, väldigt obehagligt). Men hur som helst, tror inte att det är det eftersom det pågått i två veckor. Men å andra sidan kan det vara något som tog skada så att han påverkas på den vägen, menar inte å skrämma dig nu. Det kanske dyker upp någon som har haft en råtta med samma symptom.

dogpoo
0

jag ska i vilket fall som hellst ringa vetten i morgon

fiffiluren
0

jo, klart du ska :) Hoppas det löser sig med lillen