Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 466 ggr
roxyn
0

Råtta som man inte e allrgisk mot? :]

jo mamma har lovat att skaffa mig en råtta! =)

men min låssaaspappa e djurallergisk men är vi var på en djurmässa så sa en kille att det fanns speciella rått ''sorter'' som man nite var allergisk mot, någon som vet? :)

Allamej
0

Det var lögn och jag beklagar…

Alla råttor är väldigt allergena, finns ingen som är mindre allergen.

Nej, nakenråttor, dubbelrexar och rexar är inte mindre allergiframkallande än andra.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Driva]
0

Min pojkvän är lättallergisk mot djur, men han tål honor, men inte hanar.
Det är jätteolika beroende på person till person, men du kanske kan be att få låna ett par honor eller besöka någon med honor och se om din pappa reagerar på de :)

Anvariel
0

Det beror vara väldigt individuellt som Driva säger. Jag blir personligen liten småallergisk av vissa hundar medan andra inte rör mig överhuvudtaget. Men har man kraftig allergi så är det nog mer allvarligt vad man har för husdjur. Jag blir ju mest bara snuvig. :)

Katrin82
0

Jag vet en person som har nakna råttor och funkar jätte bra, men hennes dotter är allergisk mot pälsade.

Serena
0

Jag upptäckte efter att jag köpt mina lurvtussar att jag nyser lite mer och att jag får små utslag tillfälligt vid allt för intensiv kontakt eller om jag råkar klia migvid halsen och nästa sekund sitter där en råtta. Men det är inte något jag lider av. Får samma reaktion, just med utslag, av katt precis när pollensäsongen börjar och av hundsaliv..

Men det jag menar är att vissa kan leva med allergier, och hur farliga reaktionerna är beror kanske lite på alla kombinationer. Så om du kan ha råttor eller inte beror ju på din styvars grad av allergi och om han vill utsätta sig för det.

Katrin82
0

Väldigt olika! Har en kompis som är allergisk mot urinet, så hon får utslag efter svansen och klor. Men går ju bra att vara hemma hos mig med mina 12 råttor om hon inte håller i dom, men kan hälsa på dom om jag håller :)

SweGizmo
0

Honor tåls oftast mer än hanar.

Min blogg: SweGizmo.se

Bim
0

Du kan prova att låna råttor av någon, det gjorde jag för att se om min amma var allergisk eller inte. Skaffa INTE råttor först du är säker på att din låtsaspappa INTE är allergisk.

roxyn
0

tack så mycket! :)

persikahallon
0

om det visar sig att det fungerar så kom ihåg att råttor behöver vara minst 2 tillsammans för att må bra. :)

roxyn
0

jadå! :) <3

Sorkland
0

Jag lånade ut 3 råttor till en tjej som ville skaffa råtor och hennes pappa är allergisk mot några djursorter. Hon hade dom i 10 dagar men ingen reaktion. Så hon köpte 2 honor, men efter ett tag visade det sig att hon oxå va lite allergisk mot råttor.

roxyn
0

synd!
Men jag är inte ett dugg allergisk :D

Sorkland
0

De var inte så jag menade utan att hennes pappa va oxå allergisk mot dom fast att dom var i hennes rum. Så jag säger som många andra låna hem och ha dom ett bra tag så ser ni hur han reagerar på dom. Skrattande

roxyn
0

jo vi får allt ta o göra det! :) <3

Bim
0

Glöm inte att läsa på om råttor inna du lånar några.. :)