Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 564 ggr
[ElisiaJohansson]
0

Lycklig eller lycklig? :)

Nu är jag superglad, General, Gangster och Amiral har allihopa klättrat frivilligt upp på mig när jag är och ska göra nåt i buren, de är så himla sött när alla tre är och kryper och jag blir så varm i kroppen av att känna deras varma lena och gosiga päls mot armen :) De känns så skönt att dom går från rädda till orädda på 2 dar :)

Vart tvungen att skriva av mig jag är sååå glad :DDDD

*Do the happy dance* :D <333

Anvariel
0

Ja, det tar inte länge innan de blir tama. Råttor ÄR väldigt sociala. Jag minns att jag hade läst innan jag skaffade råttor att man skulle ta det SÅÅÅ försiktigt och lägga ner handen i buren första dagen och gå ett ministeg längre andra dagen, o.s.v. Första dagen så hoppar tösarna upp på gallret så fort jag gick förbi och ville snusa på mig. :D Gullungar.

[ElisiaJohansson]
0

#1, haha ja de är verkligen kul :)

[kalelo]
0

Grattis!

Mia2007
0

Förstår precis din känsla! Idag när mina rådisar var ute och sprang i lägenheten så sprang Maxi plötsligt fram och klättrade upp för mitt byxben och vidare upp på axeln. Det var en helt underbar känsla!!!

Båda mina tjejer är zooråttor och var inte alls hanterade när jag fick hem dem för två månader sedan. Vi är mitt inne i den långsamma processen att lära oss att lita på varandra men det är underbart varje gång man gör ett litet framsteg!Glad

Lycka till med dina små!

[ElisiaJohansson]
0

#3 Tack :)

#4 Ja de är verkligen underbart :) Tack så mkt

Birke
0

Vad skönt för dig :P

[ElisiaJohansson]
0

#6 ja verkligen :) De känns väldigt härligt

MangoMelon
0

Grattis ^^ jag vet hur det känns, särskilt om det tar lite längre än "normalt" att få dem tama.. Sen blir man bara såå glad när dom frivillit kommer till en :D

Jag är lite nervös inför den kommande veckan.. Har 7 nya råttor som ska vänja sig vid mig, hoppas det går bra! :/

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

[ElisiaJohansson]
0

#8 Tack :) Oj ja, de får vi hoppas men de gör de nog :D