3 honor säljes
Nu i sommar har jag fått bekräftat att mina älskade underbara råttflickor är orsaken till mina allergibesvär under hela våren. Det är med sorg i hjärtat och en klump i magen som jag måste hitta en ny ägare. Flickorna får bo kvar hos mig tills jag hittar ett bra hem med mycket kärlek. Alla tjejerna är väldigt tama, sociala och charmiga (som ni ser på bilden, alla vill gärna trängas i en hög på axeln och gosa med håret). Dom har verkligen sina egna olika personligheter som är väl värda att lära känna.
Medföljer: Stor bur med allt innehåll, extra sjukbur (aldrig använd), transportbur, hängmattor, tre selar, klosax, leksaker, det som finns kvar av Torrfoder och toa-lätt, alla registreringsbevis och information om kullarna, adoptionsavtal med krav på hur råttorna ska skötas mm mm mm…
Priset vill jag diskutera med uppfödarna för att få rätt summa (andra som är vana vid att sälja råttor till seriösa personer får gärna höra av sig med tips via pm). Pengarna är inte det viktiga, jag vill bara att dom hamnar i ett bra hem, men det ska vara ett tillräckligt pris för att enbart locka seriösa köpare.
Du som köpare ska antingen vara råttvan/råttkunnig eller vara villig att läsa på ordentligt och lära dig hur råttor ska skötas på bästa sätt. Du ska ha tid att pyssla med råttorna varje dag, både låta dom springa fritt och mysa med dig. Du ska höra av dig till uppfödarna med uppdateringar om råttornas hälsa osv (kontaktuppgifter medföljer till köparen). Om någon råtta blir sjuk/skadad ska den få veterinärvård och uppfödaren ska kontaktas.
Mer information, fler bilder osv. ges till intresserade. Maila mig på emma_lucia87@hotmail.com, skicka pm här på RIF eller ring mig på telnr 070-2740217. Imorgon (fredag 17 juli) åker jag upp till Sundsvall i två veckor med råttorna, men jag ska försöka att vara så kontaktbar som möjligt med mobilen och eventuellt även via internet. Annars läser jag alla mail och pm när jag kommer hem igen.
**Råttorna:
**
1. Ronja (Tezzlans Quantum of Solace)
Uppfödare: Jessica Matson
Födelsedatum: 28/10 - 2008
Färg, teckning, hårlag: Siemese sealpoint, dumbo, slät.
Kullstorlek: Vid födsel 18 st och vid 5 veckors ålder 17 st
Fadern: Tezzlan/Tacobelles Ford Thunderbird. Regnr: 0040/08. Uppfödare: Cindy Fobian. Färg/teckning: b-e sm sp du
Modern: SP Asterixin Vilja. Regnr: 0300/08. Uppfödare: Sari Numminen. Färg/teckning: burmes db
Reg: Ronja är registrerad i SRS, regnr 0707/08.
Personlighet: Ronja är framåt och väldigt sällskaplig, kommer alltid springande om man ropar när råttorna är ute, kastar sig på en när man öppnar burluckan. Älskar att gå på upptäcksfärd men kommer alltid springande tillbaka för att mysa i knät titt som tätt. En akrobatisk liten tjej som klättrar och kryper fram varsomhelst. I flocken är hon undergiven men säger ifrån ibland.
1. Stella (Baronessan)
Uppfödare: Mats Turesson & Linda Ersson
Födelsedatum: 25/10 - 2008
Färg, teckning, hårlag: Cinnamon ambk mm ut, toppörad, slät.
Kullstorlek: Vid födsel 17 st och vid 5 veckors ålder 17 st
Fadern: Joutsenlaulun Kallionkieleke. Regnr: 522/06. Uppfödare: Leni Joutsjoki. Färg/teckning: ba ca
Modern: Boscaiola. Regnr: 0653/07. Uppfödare: Jeanette Pettersson. Färg/teckning: chocolate agouti
Reg: Stella är registrerad i SRS, regnr 0882/08.
Personlighet: Stella är en riktig mystjej. Hon tar livet med ro och tycker bäst om att bara ligga och gosa. Hon har inte bråttom någonstans, förutom när det är mat på gång. I flocken är hon en riktig gosfröken som kommer bra överens med dom andra och gärna ligger tätt intill Kahlo för att bli putsad.
1. Kahlo (Olydias Kahlo)
Uppfödare: Anna Davstad
Födelsedatum: 9/10 - 2007
Färg, teckning, hårlag: Silver blue, toppörad, slät.
Kullstorlek: Vid födsel 13 st och vid 5 veckors ålder 13 st
Fadern: Råtz Leo. Regnr: 0505/06. Uppfödare: Lena Blomkvist. Färg/teckning: blue agouti
Modern: Zaya's Union. Regnr: 0408/06. Uppfödare: Saija Forsström. Färg/teckning: b-e seamese blue point
Reg: Kahlo är registrerad i SRS, regnr 0623/07.
Personlighet: Kahlo är social, nyfiken och uppmärksam. Hon håller koll på allt som sker runtomkring och vill vara med överallt. När man har råttorna ute och själv går omkring och pysslar med annat så följer Kahlo fötterna som en liten hund. Älskar att bli struken på kinderna, då ploppar hon med ögonen och mysknastrar. Vill gärna slicka på alla människor överallt. I flocken är det Kahlo som bestämmer (för det mesta), hon putsar småflickorna flitigt och när dom var bebisar samlade hon alltid ihop dom så att alla skulle sova tillsammans. Kahlo har haft vad veterinären trodde var mycoplasma/pneumoni. Hela flocken medicinerades och alla är helt friska och pigga, men Kahlos slemhinnor är inte helt återhämtade så hon kan bli lite nysig när det är dammigt eller mycket nya dofter. Annars är hon en mycket frisk och pigg gammal dam.
Hoppas någon faller för mina fina pälsklingar, dom förtjänar ett riktigt bra hem. Väl mött / Emma

Åh tycker synd om dig.. Jag skulle inte klara av att skiljas från mina älsklingar. Skickar några tröstekramar!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#5 Tack, det värmer verkligen. Det känns jättehemskt att skiljas från dom, jag är så förtvivlad :'( Hoppas verkligen att jag kan hitta en bra hem åt mina underbara fina älsklingar <3
Puttar för tjejerna
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Puttar igen :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Puttar igen för dessa fina tjejer