Sjuk Råtta
Skriver mest för att kolla om nån annan varit med om samma.
Min ögonsten Winni blev sjuk med Mycoplasma, Rött sekret vid ögon, nos, Trött, Slö, gickner i vikt osv.
Hon går nu på en Baytril kur, men jag e skitnevös över vad som händer.
Hon äter dåligt så vi ger henne barnpuré och vatten i en liten spruta, samt att hon e jätte slö och orkeslös. Hon har bara haft kuren i 3 dar än sålänge jag är väl medveten om att alla råttor inte överlever.
Finns det nån som varit med om nåt liknande, och kommer hon bli bättre ? Tar det ett tag innan baytilen funkar och finns det nåt mer jag kan göra ?

Usch så tråkigt att höra! :( Mina tösar har också varit sjuka i vad de tror är Mycoplasma men de svarade riktigt bra på antibiotikan och hade aldrig dålig aptit (bara hostade och näsan rann).
Nu vet nog många andra mycket mer än jag om det här men jag tänkte ställa lite frågor som säkert andra också vill veta:
Hur gammal är Winni? Hur mycket gick hon ner? Från vad till vad? Hur länge har hon varit sjuk?
Hoppas hon kryar på sig!
En vecka har hon varit dålig, Är 1.5 år och hon har gått ner märkbart. Inte massor men man ser att hon är mindre.
Hon är jätte slö men hon går litegrann, men hon mer hasar sig fram. Är jätteledsen att hon mår så dåligt så tar alla tips jag kan.