Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 311 ggr
SHV-Pysen
0

rött runt ögat

Idag så upptäckte jag att min ena råtta var helt röd runt hela ögat, såg nästan ut som att han var helt blodig. Jag vet att råttor har typ var som blir mörkrött i kontakt med luften, och det måste varit det han haft, men det var så himla mycket!!

Han verkade inte svullen eller så när jag tittade och jämförde med det andra ögat, kanske lite, men det är nog mest jag som inbillar mig. Jag blötte upp lite papper och strök över ögat, och det kom bara mer och mer tills det till slut tog slut. Inte verkar han bry sig, men vad sjutton kan det ha varit??

Det som inte gör saken bättre är att jag upptäckte detta precis innan vi skulle åka och lämna dem hos en kompis, för vi åker till gotland i två veckor nu. Jag badade dem innan vi åkte, så jag funderar om han kan ha fått schampoo i ögat… vad tror ni?

Ladyinred
0

det är inte var utan tårvätska som blir rött när det kommer ut i luften. det rinner i ögat på honom, kanske är han lite förkyld efter badet. man ska bara bada dom om det verkligen behövs för de blir som sagt nerkylda av det och kan bli sjuka samt att man förstör ph balansen i huden av allt vatten och kemiska ämnen.