Hjäälp ?!
Hej, jag fick hem mina tre bebisar igår, och jag läser att många tar ut dom redan första dagen. Men två av dom gömmer sig i en tunnel i taket och den vita sitter helt stilla i hörnet längst upp. Jag hörde hur han rörde sig och när jag vaknade sprang han tbx till sitt hörn igen. Jag vill ju inte att dom ska gömma sig hela dagen :/ vad skulle du gjort ?
ett tips är att inte ha saker dem kan gömma sej i dem första veckorna innan dem börjat gilla dej. Sätt bebisarna på axeln och låta dem sitta där, dem hoppar inte iväg (oftast inte) från axeln. Så sitter du så framför datorn tex.
Ett annat tips är att du har buren där du är mycket, jag hade buren vid min dator som jag satt mycket vid, då såg dem mej nästan hela tiden och blev vana vid mej.
Min blogg: SweGizmo.se
okej, men har tyvärr ingenstans än mitt rum att ha buren i :/ men får se sen om jag kanske kan ändra de :) Okej men jag vågar typ inte ta i dom så mycket, jag är rädd att dom tycker jag är jobbig och så :/ haha ;P
råttor är väldigt sociala och tycker att umgås med matte är det roligaste som finns när de väl upptäcker att hon inte är farlig;) Ju mer du plockar med dom ju fortare blir de tama oxå.
Jag plockar med råttorna direkt, buren kommer dom ändå att tillbringa tid i så och jag anser att det är bättre att dom gillar mig än buren.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
personligen brukar jag låta dom vara över natten och börja plocka med dom nästa dag, men det beror på att mina råttor ofta har rest väldigt långt innan de kommer hit…
OMG jag är skit glad nu, jag tog upp general och han började genast bygga bo i mitt hår och slicka på mina fingrar, och sen har jag tagit bort tunneln i taket (som var favorit, dock ner kissad ;P) och nu är dom inte så rädda längre, visst lite men de e nog inte konstigt ;P LYCKLIG :D