dräktig hona som bara sover, normalt?
Jag har en tjej här hemma som är dräktig. Detta blir min första kull så många funderingar och frågor dyker upp. Jag vill att hon ska ha det bästa och jag vill göra allt jag kan för henne. Hon har inte fått någon större mage ännu men jag har hört att den plötsligt kan "explodera" och bli stor på några dagar. Men hon sover nästan konstant. Hon är inte intresserad av all extra färsk mat jag ger henne och jag ser henne knappt i buren. Hon sover nästan dygnet om. Är det normalt när dom är dräktiga? Eller är hon ledsen för att hon sitter själv i buren just nu eftersom hon ska föda? Vad är era erfarenheter?
Det låter lite skumt om man frågar mig, eftersom alla de dräktiga honor jag haft blir helt tvärtom. Överaktiva med andra ord, och kutar runt som galningar. :)
Men vänta och se om någon annan kommer med bättre svar.
Mvh Nathalie

Jag har haft de som sovit ganska mycket
Mia//

Hur långt gången är honan? Vet du hur myckey hon har gått upp? Jag har haft honor som blivit väldigt trötta och lugna mot slutet. Men dessa honor har varit så runda att man lätt trött att dom svalt minst två tennisbollar :D och det va ju 17 respektive 18 ungar som dom duktiga mammorna burit omkring på.

Hon släpptes ihop med hanen den 26 Juni, så det kan vara ett par veckor kvar, max.
Hon har inte alls börjat bli rund än. Men jag har tagit reda på lite mer fakta och hennes syster var tydligen precis likadan. Tjurig och trött. Hon är ju underbar annars så jag tror att det är dräktigheten. Om hon fortsätter så här om två veckor får jag försöka utreda om det kan vara något annat som gör henne så trött. Hon ser liksom frisk ut. Men jag tycker att hon borde ha bättre aptit än hon har. Ger henne extra färskmat med mycket proteiner i, men det vill hon inte alls ha. Dock står en extra skål med kattmat framme så hon har möjlighet att äta om hon vill.
hon borde ha ungar när som hellst och inte om två veckor…