Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 652 ggr
Itchy
0

OT hur tillagat kött äter du ???

efter att ha varit och käkat på jensens Bøfhus med en kompis idag och käkat god biff undrar jag hur pass tillagat ni äter biff (om ni inte är veganer)

själv äter jag "röd" biff som gärna får vara lite för lite tillagat…

eller som jag brukar beskriva detibland

"den ska vara så pass rå att den ska försöka att äta upp salladen på tallriken"

You can't spell Bitchy without Itchy

MangoMelon
0

Haha den var bra! :D

Näe usch, jag vill ha mina biffar extra välstekta! Inte något rosa nånstans, tycker det e äckligt.. Och jag som kock vet att det är att förstöra innefilé genom att tillreda det till welldone.. Och nöt servereas alltid medium + om kunden inte säger annat.

Men nej, endå vill jag ha det välstekt :p Det är väl därför jag äter typ lövbiff eller biffar av gris, för gris får man inte servera annat än welldone, så då är jag säker på den saken iaf :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

hus-musen
0

Jag hatar halvrått kött, de smakrar urk. Vill jag ha metallsmak så tuggar jag på en kapsyl. Kan utan problem förstöra en hel måltid.

Mitt kött ska vara välstekt, inte det minsta rosa.Glad

Qui dormit, non peccat

teachingbirds
0

Nöt ska röra sig på tallriken!

Fläsk äter man helst inte och om man gör det ska det självklart vara genomstekt.

Itchy
0

:P det har blivit en tradition för mej och kompisen att gå till jensens och käka biffar på senaste…och båda är lika förtjusta i att ha dem "röda"

och jag har avskytt att äta kött som inte varit welldone tills nyligen då det slog mej att jag ville testa att äta en rare biff :P

och jag älskade det ^^

teachingbirds
0

#4 Jag tyckte det verkade läskigt tills jag testade och nu kan jag ju inte äta nåt annat! Well done är ju som gummi ^^

Itchy
0

#5 det är inte för alla…vissa kan äta det, och andra kan inte helt enkelt :P

Thirre
0

och när man har varit selektiv vegetarian under många år, vegan under ett par, så undviker man kött hur som. Men, jag kan äta nötkött och då oxfilé men den ska vara tillagad medium. Jag tolererar lite rosa, tycker köttet blir saftigare då men om det kommer blod.. Nä, då mår jag illa.

Jag kan fortfarande inte hantera kött på så sätt att jag måste skära i det, helst inte ta i det i huvudtaget.. När jag köper storpack, för att det skall bli billigare, får jag använda handskar när jag delar upp det i mindre påsar. Och Köttfärs, det är bland det vidrigaste att hantera, då blir jag illamående. (blir sällan färs här hemma..)

Jag kan heller inte äka räkor eller kräftor som jag själv har skalat, tänker bara på hur de såg ut när jag skalade och mår så illa! Det är dock ekonomiskt att bjuda mig på kräftskiva, jag hinner äta max två kräftstjärtar under den tiden de andra häver i sig massa. Jag skall skala den fint, ta bort äcklig avföringssträng, sköljer den och till slut måste jag torka av stjärten innan den äts.. Ja, det är svårt att vara jag ibland!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

MangoMelon
0

#7 det är inte blod som kommer från biffarna då de är raw eller medium. Det är köttvätska, som blir rött när det värms upp ens lite. Men ja, äckligt är det hur som.

Jag har varit på studiebesök till ett slakteri, och att se vad de gör färs av är riktigt motbjudande. Alla de delar som inte duger till biff av såväl nöt som gris mals ner. Det innebär att i den färsen vi gör pastasås och köttbullar av finns det ister (ledband), fett, senor och annat trevligt. Ve och fasa säger jag :/

I de färdiggjorda köttbullarna och knackkorvarna vi köper i affären finns det ännu vidrigare saker. Men det ids jag inte ta upp nu med risk för att nån tvärvägrar vid matdags imorgon..

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Itchy
0

jag föredrar att äta helkött framför färs och sånt man inte vet vad som är i…

men om jag måste så äter jag färs

Thirre
0

#8 Jag är mycket väl medveten vad som kan finnas i färs, korv, köttbullar, fiskbullar, pastej osv., därför jag inte äter det. Jag äter mycket sällan fläskkött pga smaken och att det är det som min mage reagerar mest på att smälta. Men även för att jag har fortfarande en del av min filofofi kvar inom mig, den som gjorde att jag blev vegetarian. (att inte äta djur som har levt under dåliga förhållanden, att främst äta djur som har blivit fångade eller skjutna under vilt tillstånd. Alternativt kött från djur som har haft det bra på sin farm/gård, där ingick det kött från ko och kalkon som jag åt, även ägg från höns.)

Föredrar fortfarande vilt och fisk som är fångad av någon bekant, köper ägg från den gård jag har besökt men brister tyvärr i mitt val av kyckling. Det var det sista jag började äta.. Och nu älskar jag det! Försöker dock att köpa närproducerat eller kravmärkt.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Callisto
0

Jag älskar raw biff! ju blodigare desto bätttre!

myismyname
0

#0 Kött ska absolut inte vara genomstekt enligt mig. :) Rosa/rött i mitten ska det vara! (Om man inte snackar fläskkött eller kyckling vill säga) Klarar inte av att sitta och tugga grått gummi, då tuggar jag hellre häftmassa. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

OttoIsTheShit
0

de ska vara lite rosa å fint i mitten (A) då dreglar man :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

sockerrattan
0

Är det en fin biff ska den nästan bara vändas i pannan så den får färg. Äter även råbiff!

Mia//

Ladyinred
0

jag undviker nöt i största möjliga mån. smakar bara självdöd gammal ko. blä Skrikandes

Allamej
0

När jag äter kött ska det vara tillagat, jag ska se att det är tillagat och finns det minsta antydan till rött och rosa så äter jag det inte.

Och ja.. kommer nog att bli veg igen ja :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

nöt ska nästan doppas i pannan för att få lite fin färg, men funkar genomstekt också. hänger mest på vad det är till som hur jag vill ha själva köttet lagat .. gris är jag petig på som tusan och få kan tillaga det bra. ska vara genomstekt men saftig. Får inte bli för torr.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Serena
0

Jag gillar det när det är rosa, men jag äter allt, utom fläsk och kyckling som är rosa, men då undviker jag fläsk oavsett.

Jag vet också vad som kanfinnas i pastej, köttfärs, kosv osv. men jag älskar levrpastej och är även svag för köttfärssås.Något annat jag gillar men som det är massvis med äckel i är fiskbullar. Men jag äter även tillagad lever utan problem, min sambo gillar det däremot inte så det blir inte så ofta.

Något jag inte äter är kalops, dom kalopser jag ätit smakar som om jag tuggar ballong. Inte alls frestande.

Men det är så olika vad vi människor äter och vill äta, och tur är väl det, blir lite mer omväxling så =D

Elipowe
0

Kött rör inte min tallrik ! ;)