Bur (ev hoppsättning av burar)
Funderar på att köpa denna bur (se bild).
Måten på den är:
Höjd: 56 cm
Bredd: 60 cm
Djup: 32 cm
Jag vet om att det är i minsta laget och undrar om er åskikt i ämnet. Mitt problem är att jag har väldigt lite plats till själv bur så kan inte bli så mycket högre eller djupare.
Jag har då istället tänkt att då börja med denna buren första månaden och låta råttisarna vänja sig vid mig. Sen tänkte jag på något sätta en till bur bredvid i ungefär samma mått för att ge dom mer plats. Tänkte se om det inte går att bygga en gång mellan burarna så att dom kan gå fritt mellan.
Om ni tycker det låter som en fungerande lösning kan jag med passa på att fråga vilken diameter gången borde ha för att en fullvuxen råtta ska ta sig genom.
Hoppas min ide kan fungera då jag drömt om att skaffa råttor i 6 år nu. Vilket betyder sen jag var ungefär 13 år och fick upp intresset för dessa underbara små varelser.

Jag hade sådana dräneringsrör… som är typ guppliga/randiga eller hur man ska förklara. Dom brukar ha iller race i liknande rör. Hade 2 burar med ett rör på ca 1 meter mellan. Tog några dagar innan dom fattade att det fanns en våning till… men sen var det rally i röret.. Gärna från varsitt håll för att sen pressa sig förbi varandra… med mycket besvär. Men uppskattat både av oss som tittade och av råttorna. Köpte röret på bauhaus tror jag, eller annan byggaffär.
Lycka till!!

32 cm djup är alldeles för lite.. du bör ha minst 35 o gärna 45 i djup. den där buren är inte ens laglig.
mitt råd till dig är att skaffa en större bur på en gång som är laglig för 2 råttor iaf. att den är 60 bred är ett bra mått, hitta gärna en som är minst 60 hög o gärna 40 cm djup. de blir int ebättre för att du bygger ihop två burar bredvid varandra.
Qui dormit, non peccat
[url=http://www.southsmoke.com/files/hookah-bar.html]hookah bars[/url] what about it.
You know about hookah bars? what you think?
Har denna kvar till salu. Den är höjd 50, längd 71, djup 45: 200:-
Finns i Arboga, Västmanland
Var bor du? Finns ganska många burar till salu på Blocket

carint - gammal tråd. Blev uppdaterad p.g.a. spam.
Ok, tack!