Råttbebis, hane i Västerås???
Ska till Västerås torsdag 16/7 och 17/7 och är på jakt efter en råttbebis, hane. Någon som har någon att sälja eller vet någon?

zickan här på rif har kullar då och då, bor i närheten av västerås.
Zickan och Cosmonita ..
Har dock ingen aning om hur dom har med bebbar nu..

vart bor du någonstans annars då?
Och jag har bebbar och jag kommer röra mig mot det hållet om en vecka..
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Tack men min dotter hade så bråttom så det blev en zooråtta. Men de köper visst från Skåne hos en väldigt seriös uppfödare så de på Zoobutiken.

Ytterligare en uppfödare som säljer till zoo-affärer då alltså.
Hade dem ngt namn på denna uppfödare då?
Kommer inte ihåg men tydligen köper de många djur där ifrån. Så som möss, råttor, marsvin, hamstrar, kaniner…. Var från någon gård i Skåne. Vi köpte vår råtta på DjurMagasinet i Västerås.
Kan det vara Åkello eller Imazoo
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Den zoo affären i västerås kör endast ifrån Åkello
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja så var det de hette, Åkello. Dåligt, eller? Jag vet att det är mycket bättre att köpa från uppfödare men nu blev det ett litet impulsköp. Vi har redan två 7 månaders och min dotter ville ha en unge och då vi tog över våra andra när de var 6 månader så har hon inte fått rå om en liten bebis. Jag hoppas det kommer funka bra. Den ena av killarna visade inget intresse de första minuterna men sedan när bebisen låg och vilade sig lite så buffade han först på bebben med nosen och sedan tag han tag nästan i nackskinnet och drog till lite. Sedan toga han ett rejält tag i nacken och drog så nackskinnet verkligen spändes ut. När vi senare kollade den nya killen så hade han fått ett litet jack i hudan av den andras tänder. Nu under kvällen har han fått vara helt ifred för den lite våldsamme. Den lugnare ligger tillsammans med bebbeb och sover. Så söta!
nja.. man kan ta tur med zoo råttor också.. hur ser den ut. vilken färg/teckning?
Min kompis kärade ned sig i två st för ca 1½ vecka sedan. två tjejer. troligen syskon med din.
Ene blev rätt snabbt hanterbar. andra verkar inte gå lika bra med.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Han är helvit, minkfärgad runt ena ögat och över andra ögat. Har rubinröda ögon.