Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 543 ggr
Thirre
0

gratissajt för hemsida?

Jag har funderat ett tag på att göra mig en hemsida, dels för att folk har bett om det, dels för att kunna göra reklam för min uppfödning och sprida allmän info om råttan som sällskapsdjur.

Vad har ni för erfarenheter av sajter som är gratis att bygga hemsida på? och vilka rekommenderar ni?

Jag är extremt seg med att komma till skott emellanåt så det kan med fördel vara en sida som är enkel och har mallar för hemsida där det går att klicka sig lätt fram till en konstruerad sådan.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Katrin82
0

jag har just nu en sida med freewebs.com (katoz.webs.com) mycket enkel att förstå. Har tidigare använt zoomin, men tyckte det var lite snurrig, Geocities var den första jag använde, men strulade ofta och tillslut försvann bara sidan…inge kul.

men kan starkt rekommendera www.freewebs.com :o) Där kan du lätt bara välja en mall och fylla själv i bilder och text.

Thirre
0

Tack! Har varit på den sidan och klickat lite i första stadie.. men sedan försvann orken och jag orkade inte fortsätta. Jag tror nog att jag har ett registrerat namn där men är inte säker. Det finns många som har sidor via den sajten så det borde då rimligen vara någorlunda enkel och pålitlig.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

wintermynta
0

Kör också freewebs.Fungerar så där men den är relativt lätt att förstå sig på.

MangoMelon
0

Jag använder också webs (fd freewebs). Den är enkel att förstå sig på och ganska så lätt att ladda upp bilder osv. Men den är inte bra om man ska ha en riktit stor hemsida, då det endast ingår 20 gratis sidor i den. Men det e ju inte så ofta som man ska ha riktigt så många länkar på sin hemsida :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Thirre
0

Nej, jag tänkte mig en enklare presentation av mig och mina råttor, basfakta gällande råttor, lite bilder och rubrik med nyheter och kullar. Så jag tänkte inte ge mig på något stort.. Kan även vara bra att ha en sida som är offentlig ifall det händer något med ens linje, där mina köpare kan läsa om det händer något av det sämre slaget i linjen. Mina råttor har blod i sig från andra aktiva linjer i Sverige, några från Finland, så det kan vara av betydelse för andra. Enklare att nå ut så ifall man inte får tag i alla privat.

Har bara en sida på zoonen som fungerar som någon sorts medling men är sällan där. Skriver bara in när det förväntas kullar nuförtiden.

myismyname
0

En sida jag rekommenderar är Weebly. Gratis, snygga färdiga layouter och väldigt enkelt att förstå sig på. :) Såhär ser hemsidan jag gjort med Weebly ut (orkade inte göra en riktig, kodad, och då är det bra med klipp och klistra, haha). :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thirre
0

så är i alla fall grunden lagd..

Absinthe
0

Webs är helt okej, lite synd med begränsningen bara, jag har just nu tre stycken.. =)

silverorm
0

Har själv zoomin, är ingen datamänniska direkt, men den sidan var t o m lätt för mig att förstå sig på!Flört Jag är nöjd med den, har aldrig strulat o lätt att lägga upp foton oxå!

Lycka till med din hemsida Thirre, ska bli roligt att kika på sen!Glad

Thirre
0

och gissa vad namnet blev?! ;) såklart granathens.webs.com