vad ska man fråga? :P
Jag tänkte hämta denna honan i gbg ifall det skulle vara en bra ide.
Han skrev att det var ifrån en seriös uppfödare han köpte den ifrån och att det kunde vara malinmalin.Och att råttan har en bra stamtavla.
Vad mer ska man fråga för att lita på säljarn eftersom jag inte kan hälsa på råttan innan jag får henne?

varför han säljer henne?
hur hon är, gosig nyfiken, eller aggressiv osv
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Hur funkar hon i flock? Ligger det sjukdomar i släkten? Har hon varit sjuk tidigare och riskerar att få tillbaka något? Och självklart hur hon är till personligheten :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Jag har frågat hur hon är. :P Tack!
Be henne berätta om bakgrunden till råttan, vad föräldrar och farföräldrarna hette, hur gamla de var när de dog och av vad de dog av samt hur de var till temperamentet.
Be henne också berätta om hennes avelsmål och råtthållning.
Fråga ut honom/henne som bara tusan :) Är han/hon seriös har denne inget emot det, det visar ju bara att du är seriös också :)

Han visste ingenting om hennes bakrund endast att hon hade bra stamtavla. Jag ska kontakta uppfödaren han köpte henne av :)
#6 Det låter som en jättebra idé! :)
Om man inte vet om bakgrunden, hur kan man då veta att den är bra? Jag skulle ta det som ett stort varningstecken om personen avlat på en råtta utan att ens veta om bakgrunden. På vilket sätt är det seriöst?
#8 Det är inte h*n hon ska köpa av som tagit kullen ^^ Om jag förstått rätt.

om du läser så är råtttan inte från honom, utan han har i sin tur köpt den från MalinMalin
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Så det är en omplacering?
I så fall tycker jag hellre att du vänder dig till uppfödaren och ställer frågor, om det inte är en gammal råtta som ägaren kan berätta massor om. En bebis kan man oftast inte riktigt bedöma temperamentet på eftersom det visar sig först efter "tonårskrisen".

hon är sex månader gammal. Jag har kontaktat uppfödaren men inga tecken ficnns på att han köpt den där ifrån.
Varför kan du inte hälsa på henne innan?

För jag bor för långt bort så vi ska mötas… Men det är säkert att jag ska ha henne nu eftersom han har sålt den andra honan så stackaren sitter ensam..
Vart bor han?

I göteborg ^^ Och jag i hylte, fem mil från halmstad. Så jag måste ta bussen till halmstad och sen tåg till gbg.. :P