OT Högskolebesked
JAG KOM IN!
Blivit antagen till socionomprogrammet för andra gången nu. Lite dumt men ändå smart att jag tackade nej i höstas för att få mer grunder via omvårdnadsprogrammet.
Men gud vilken lättnad att jag kom in! ^^,
Nu blir det plugg i 3½ år och jag är livrädd, fattar egentligen nada av högskolan men det kommer väl klarna senare hoppas jag. ^^,
YAY! ^^,

Grattis!
Och ja, det kommer klarna.. Inte så svårt, inte i alla fall med A-kurser men sedan kan det bli lite mer trixigt. Får jag fråga var du skall plugga? Jag hade nämligen själv tänkt att läsa några kurser vid Örebro/Västerås univeristet, de har tre (?) socionomutbildningar och är intresserad av de kurser inom psykologi och någon enstaka sociologi. Har hittils läst socialpsykologi (några småkurser), psykologi och psykiatri, skall generea i beteendevetare.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Tack!
Jag ska läsa i Helsingborg, det är tänkt att när jag blir klar med allt plugg så ska jag bli kurator. =)

Kul! Då har du verkligen rätt utbildning framför dig. Efter du är klar kan du börja söka kuratortjänster direkt. Och andra yrken med om du skulle ändra dig på vägen. Att läsa den generella socionomutbildningen, som inte är inriktad mot något specifikt, ger många möjligheter och en bra grund. Mycket bra val må jag säga!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Tack ^^,
Jag vill gärna hjälpa folk, jag var inne på att bli psykolo redan när jag gick på högstadiet, men eftersom mina betyg bara ligger på 17.53 i snitt så är det inte tillräckligt plus att jag saknar arbetslivserfarenheten som krävs för att komma in där.. =)
Men många som jag pratat med har ändå föredragit kurator framför psykolog som ett yrke så jag hoppas att mitt val blir fullt med möjligheter! ^^,

"bara" 17.53 !?! Du är stollig, du. Det är inte bara..
Jag har ett snitt på strax över femton tror jag.. (var inte i gymnasiet så mycket..) Men jag vill heller inte bli psykolog! Läser dock hittils efter socialpsykologprogrammets kurser. Det var någon kurs, som även de läste, där jag hamnade som reserv och när jag kikade på vad för betyg första reserven hade var det över 18 någonting.. Då kände jag att jag inte hade så mycket att komma med..
När du väl är färdig kan du komplettera med vidare kurser om det är något du känner för att du vill inrikta dig vidare på. Fortfarande en väldigt bra grund att stå på!

Grattis!
Jag kom också in :D Fast på förskollärarutbildningen i Karlstad.
Hoppas det går bra för dig :D

Grattis!

Serena - Grattis till dig med! =)
Tackar alla! ^^,
Åh grattis Absinthe!
Vi har ju inte träffats personligen men jag är säker på att du gjorde ett bra val genom att söka till den där utbildningen!
Du är en människa som vill hjälpa, vill leta och lösa problem och du är mycket mogen för din ålder (menar inte att du är nån unge, men ja du fattar :p) och en lätt person att prata med.
Så jag önskar dig lycka till :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Tack så jättemycket Mango! ^^,

Tack o tack :D
Grattis :D jag sitter dock fortfarande och väntar på mitt besked :( tycker det börjar bli sent nu ju

Jinaum - har du sökt via internet? I så fall får du inte svar via posten utan måste gå in på sidan du sökte genom och se antagningsbeskedet där.. =)
grattis:) det kommer nog gå bra för dej^^
Min blogg: SweGizmo.se

Tack tack.. ^^,