Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 505 ggr
june369
0

Vuxna honor och hanar behöver nya hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har fått stora problem med min hyresvärd. Han är säkert 100 år gammal och anser att råttor är skadedjur - alltså ska mina bort, eller så blir jag hemlös. Jag mår väldigt dåligt av detta då jag älskar mina råttor väldigt mycket, så kommentarer om att man alltid ska ha en "backup plan" etc är onödigt, det vet jag redan. Detta är enbart mitt fel.

Så. Jag har 3 hanar och 4 honor, alla från Arken i Norrköping.

Födelsedatum: Jag vet tyvärr inte födelsedatum på dem, men honorna är från 1½-2 år gamla, hanarna runt ½-1 år.
Färg, teckning o hårlag: Av honorna är 2 agouti, en ljus siames och en rexad svart/vit (jag är kass på teckningar, sorry). Av hanarna så är två svarta och en blå.
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Ingen aning.
Faderns namn, födelsedatum, vikt: ---
Moderns namn, födelsedatum, vikt: ---
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Som sagt, råttorna ska omplaceras pga att jag inte har något val. Ingen har någonsin bitit, eller betett sig aggressivt mot mig eller någon annan människa.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Pris är oviktigt, jag vill att mina älsklingar ska ha det bra, det är allt som betyder något!
Ort där råttan/råttorna finns: Norrköping
Telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): Kontakta mig via mailen till att börja med - spacefart@live.se

Eftersom det är så många råttor det handlar om så skriver jag extra info här.

Jag vill helst att alla honorna hamnar på samma ställe, men de kan delas på. Hanarna kan antingen säljas alla tillsammans eller 2-1. En av de svarta är bror till den blå, men den svarta har blivit biten rätt allvarligt, troligtvis av brorsan eller av båda.

Ang bur så har jag en stor sån där Furret XL, men den är inte 100% hel då det nog fattas ett pas småprylar och även ett av hjulen. Just nu måste de bo i två små burar, egentligen alldeles för små för dem men kan inte lösa det på annat sätt just nu. Både permanenta och tillfälliga hem är av intresse.

Bifogar en bild på honorna, den silversvarta dumbon till vänster lever tyvärr inte längre.

Tack på förhand. :(

Mymlan
0

Är du medlem i hyresgästföreningen om du är det prata med dem om hyresvärd verkligen får göra så här.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Inlägget är låst för nya kommentarer