Döden kom 9.20...
tog min älskade Kraken och gjorde himlen en ängel rikare.
Dom senaste dygnen har varit en mardröm. Jag har knappt sovit och jag är nog fortfarande lite chockad ännu.
I fredags skulle jag släppa ut ena hanflocken för att dom skulle få springa av sig. Alla kom ut, utom Kraken. Han låg kvar i hängmattan lite uppburrad. Plockade ut honom och märkte att han var alldeles ner kissad. La honom på rygg och blev verkligen orolig när han låg kvar. Satte honom på golvet och han rörde sig inte ur fläcken. Förstod att nåt var fel men det var varken rossel eller snuva. Förbryllad satte jag honom i buren igen och han satt kvar. När jag putta på han så rörde han sig motvillligt så han var inte förlamad heller? Försökte pocka och locka men det stod snabbt klart att han bara ville sova.
Insåg att det skulle bli en lång natt med att hålla honom varm och vätska upp honom.
I början på kvällen plockade jag honom i och ur buren varje halvtimme. Men till slut tröttna båda jag, Kraken och övriga medlemmar i flocken. Gjorde iordning sjukbur och ställde på vardagsrumsbordet som han skulle få ligga i.
Dom första vändorna gick bra. Kraken var så söt varje gång jag la honom som en böna mot mina knän och gav han sockervatten. Han smaskade glatt i sig och när 10 ml var slut såg han så förvånad ut att jag måste skratta. Ytterligare 10 ml gick och sen var han trött.
Men sjukburen fungera inte heller då Kraken tappa tempraturen väldigt snabbt efter jag lagt i honom. Så det vara bara svepa i honom i en fleecefilt och lägga han bredvid mig på soffan. Så låg vi där Kraken och jag, nos mot näsa.
Nån gång i början av nattens alla timmar vakna jag till av att hans morrhår kittla mig på näsan. Han var klarvaken och låg alldeles stilla och såg mig i ögonen. Det var som om tiden stod stilla och jag kunde se in i hans själ. Jag vet inte hur länge vi låg så men tillslut somna vi om.
Natten fortsatte sakta med samma rutin: sussa lite, gosa en stund och sen var det vätskedags. Runt femtiden märkte jag att han hade fruktansvärt ont. Det kändes som om hjärtat skulle hamra ur hans lilla kropp. Gav han metacam och mer vätska. Sov och gosa nägra vändor till.
Vid halv nio på morgon var Kraken så pass pigg att jag tänkte att vi klarat oss genom krisen. La honom i sjukburen och gick upp borsta tänderna. Kom ner och såg att han äntligen hade somnat och tänkte att jag kunde vila ögonen bara ett litet tag. Inte sova utan vila. Det var bara tre timmar kvar innan sambon skulle ta över och köra dagspasset.
Vaknar med ett ryck ca 40 min senare och inser att jag somnat. Kraken far omkring i buren helt panikslagen. Jag bannar mig själv för att jag var så egoistisk att jag inte kunna hålla mig vaken. Lyckas plocka upp Kraken och bara sekunden senare krampar han. Två kraftiga dödsryckningar och ett kippande andetag. Sen blir det alldeles stilla. Jag står med Kraken famnen, lyfter hans livlösa kropp mot öra men jag vet att hans hjärta slår ej mer. Tittar på klockan, hon är 9.20. Döden har kommit , tagit min älskade Kraken ifrån mig och gjort himlen en ängel rikare.
Varför?

080421 - 090711
Men…varför??
Vad hemskt! Hjärtinfarkt?? Hans tid var ute?? Stackars liten, o stackars matte! Styrke o tröstekram till dig! Ibland gör naturen som den vill…vi har inte mycket att säga till om då…men lilla Kraken har inte ont längre iallafall… R I P Kraken.

R.I.P Kraken…
Massor med tröstkramar till wintermynta…

Vad tråkigt! =(
RIP Kraken
*tröstkramar*
Vila i frid, Kraken :( vad tråkigt :(
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
uch vad tråkigt att höra:( sån fin liten råtta. Men han har det bra i råtthimlen nu.
R.I.P
Min blogg: SweGizmo.se

Tack alla och tack Nicciz & Tezzlan för att ni alltid finns.
#1 Jag kolla hans pupiller och den vänstra reagerade inte så troligtvis fick han en mindre hjärnblödning/propp?. Som i sin tur gjorde att lungorna kollapsa.
Han var frisk som en nötkärna dagen innan, så därför kom detta som en fullständig chock.

Jättetråkigt att få höra.. RIP lilla Kraken! Och kram till dig Wintermynta!

finns inga ord … beklagar verkligen. Stoor tröstkram

"Som leendet bytes
i skälvande tår
så växlar våra liv
några jordiska år.
Ibland lekte tanken
i solljuset fri,
ibland kommer nattsvarta
skuggor förbi.
Då slutar en saga
då somnar en vind,
och allt blir så stilla
som tårar mot kind"
Vi lider med dej Wintermynta 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

tröstkramar
Mia//
R.I.P
Kramar till dig <3
Vila i frid lilla Kraken. Vilken natt :/ Verkligen tråkigt att höra.. Började nästan gråta när jag läste.. Styrkekramar!
Mvh Nathalie