Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 770 ggr
[ElisiaJohansson]
0

Fleece i buren ?

Har läst runt om vad man kan ha i buren som botten material, har dock inte hittat mycket om fleece.Hur är de för råttorna?

Är de någon som har erfarenhet om de?

För och nackdelar?

[ElisiaJohansson]
0

Putteliputt

eloize
0

jag varvar med fleece i mina burar…. funkar jätte bra… är helnöjd…. byter varje dag och det håller sej fräscht….

[ElisiaJohansson]
0

Putt

Lancia
0

fleece är väldigt vanligt att folk har i burarna. till skillnad från andra tyger så trådar sig inte fleece och kan därmed inte skada råttan.

MP160
0

Har en fleecefilt i botten i min (läs råttornas, haha) råttbur, funkar finemang. Lättast är väl om råttorna går på låda då. Mina går på lådan till 70% kanske och jag byter filt var 3:e dag ungefär.

Serena
0

Men hur är det med råttor som gnager på allt och skulle råka få i sig fleece, är inte det skadligt? Tänkte just i och med att fleece är plast, och plast är ju inte bra för någon..

MP160
0

#6 tror knappast att dom sväljer det, bara gnager, som på det mesta annat. Tungan ute

Ladyinred
0

nä de äter ju inte upp de… personligen tycker jag att fleece har usel uppsugningsförmåga. lite som att torka sig på en plastpåse när man har badat. så här hemma används mycket påslakan, lakan och handdukar. fleece gör jag mest hängmattor av…

Serena
0

#7 Ja, precis. Men det skadar ju inte att fråga :D

MP160
0

#9 självklart inte Cool