Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 660 ggr
Mia2007
0

Hur mycket utetid?

Hur många timmar om dagen får era råttor vara utanför buren? Mina är ute 2-3 timmar varje kväll på och även en sväng på morgonen om det är helg. Är det tillräckligt?

jussivuori
0

Jag har min bur öppen hela tiden så dem kommer upp när dem vill och är uppe så länge dem vi :)

hus-musen
0

mina får gå som de vill på kvällarna, jag jobbar 8-17 så under den tiden får de vackert sitta i bur.

Qui dormit, non peccat

VAASHii
0

Jag har alltid buren öppen åt mina tåttar men de är bara ute när jag är där :/
Det är lite jobbigt faktiskt.

Men det är kanske för att jag inte haft de så länge och att det är ett stort öppet golv i rummet. Har inte riktigt flyttat in alla möbler där än.
Jag kan heller inte vara där så ofta än för där finns bara en säng,byråer och en tv som inte funkar :(

Malin-Trotsig
0

Det är mycket varierande. Kan inte ha buren öppen hela tiden då jag har hund som gärna skulle vilja leka lite med dem + de äter upp mina tapeter Tungan ute. Men mellan 30 min - 3 timmar.

[MaNo]
0

jag har buren öppen hela tiden men inte om jag inte är hemma

Ellenfyrkant
0

Ni som har buren öppen i stort sett hela tiden - oroar ni er inte för sladdarna ?

Mvh Ellenfyrkant

[MaNo]
0

#6 man har väll skydd :D

hus-musen
0

nej mina biter inte på sladdar.

Qui dormit, non peccat

Ellenfyrkant
0

#8 Är det något man kan försöka lära dem ?

Mvh Ellenfyrkant

Jinaum
0

Mina har aldrig bitit på sladdarna. och jag har MASSOR med sladdar. Dock så gnagger de gärna på tavlorna eller kartonger. Just nu får de inte vara ute så mycket då rummet är en katastrof då jag syr som en galning. (Syr vikinga dräkt för första gången -katastrof var bara förnamnet). Dock när månaden är det fritt fram för råttis att springa bäst det behagar. :)

Elshira
0

Den ena jag har gnager sladdar och den andra boar i min sängbotten så numera får de bara vara lösa i sängen där de ev gnager på täcket xD men de är ute nästan hela tiden när jag är hemma och den som inte gnager säng får vara lös på golvet där jag itne har några sladdar :)

Hakuna matata!

carint
0

Men blir det inte kiss och bajs överallt?? Min dotters råtter är ute med henne ca 1 timme på kvällen. De verkar vilja vara i sin bur. Är inte så tama fast de är 7 mån. Är zooråttor och förra agarna verkar inte ha grejat så mycket med dem.