Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1776 ggr
jussivuori
0

nakenråtta+strävhårig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man parar en nakenråtta med en strävhårig, vad finns det chans att det blir för råttor då?

Jag hade inte tänkt para min nakenfis (stödjer inte avel på nakisar) Men jag är lite nyfiken bara :D Allmän kunskap lix :P

jussivuori
0

vrf vill ingen svara?

junilla
0

Tror rex eller dubbel rex…

Allamej
0

Ok.

Klargörning 1: det är inte en strävhårig råtta. Det finns vanliga och sen finns det rex, det är dom med päls alltså.

Sen beror det på vilken sort din nakna råtta är. Är det en dubbelrex så blir alla ungarna rex.

Är det någon av de andra nakenvarianterna så blir alla ungar släthåriga nakenbärare.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jussivuori
0

okej så det finns ingen chans att dem blir nakna? Min nakenråtta är ingen dubbelrex och har fått strävhåriga innan.

Allamej
0

Nej. Utifall att den skulle producera nakna ungar så måste man para den med en som är bärare av samma typ av nakengen. Annars blir alla pälsade med en massa skit i generna

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jussivuori
0

okej, tack :)

MangoMelon
0

och som en liten parentes heter det släthårig, inte strävhårig :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

jussivuori
0

oj xD