Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 479 ggr
Helpme
0

SNÄLLA HJÄLP!! AKUT!

HJÄLP! Skriv så fort ni har läst klart, snälla!

En av mina råttor har legat och rosslat och inte kunnat andas hela natten tills nu. Jag har trott att han skulle avlida, men han gör det inte. Han fortsätter ligga och rossla och få andningsproblem eller 'nysningar' och han har antingen blod eller något annat rött (mycket) runt nosen!! Han är rödögd. Snälla hjälp! Kan det vara mycoplasma (eller vad det heter) Låter det som det? Eller håller han på att avlida? Han är ungefär ett år! Han ligger för det mesta och försöker andas, men han kan gå omkring och hoppa och så.

nagini
0

veterinär direkt

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Malin-Trotsig
0

Åk till veterinären!

Helpme
0

#1 Jag ska åka dit så fort jag kan, men har du nån aning vad det är ?

Allamej
0

Oavsett vad det är så behöver han hjälp. Han har grava andningssvårigheter och får inte i sig tillräckligt med syre.. det är som om man får en astmaattack..

Ta två tunna sugrör och andas genom dom. Så är det för honom att försöka få luft… är det riktigt illa så kan du ta bort ett sugrör…

Lunginflammation, skador på lugnorna efter myco… orsakerna är många men resultatet är detsamma.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

persikahallon
0

Har han svårt att få luft så måste du hjälpa honom direkt! Iväg till veterinären för att få kortison, exempelvis Prednisolon, som gör det lättare att andas. Alternativt är det dags att avliva om det gått så långt att det inte kan avhjälpas med antibiotika. Risken om du påbörjar en antibiotikabehandling när det redan gått så långt att han inte kan andas är att han får det ännu värre när kuren är avslutad. Om det är någon idé att försöka beror lite på hur gammal han är. Men åk till veterinären NU! Du vill INTE att din råtta kvävs till döds, tro mig.

Bim
0

Hur gick det?