Var köpa hörnhyllor till bur??
Var köper man de bra trekantiga hyllplanen i plast man kan ha i buren? Har bara en som medföljde när vi köpte den. Eller har ni andra tips på hyllplan man kan ha?
Zoo butiker. Zoo i Norrtälje tar 120:- stegen 35:-
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Finns det ingen nätbutik som har dem?

jo googla så hittar du:)
Qui dormit, non peccat
jag har en hörnhylla som jag köpte på öb en som är gjord för toaletter egentligen
Ja ÖB finns här. Ska åka dit i morgon. Jag har tidigare gjort egna hyllor av trä men de luktar pyton efter bara några dagar.
brukar väl göra det om de inte lackerats med något ogiftigt lack (typ akvarielack eller något och det är ganska dyrt)
men de hyllorna på öb kanske du får lägga en liten plastmatta eller någonying på, har läst lite mer noggrant i lagen och botten eller hyllplan får inte vara av nät eller galler tydligen (beroende på hur man tolkar det)
Ok hyllan är av galler? Kanske går med vaxduk?
jag har lite tyg liggandes på hyllan, men får man fäst vaxduken på bra sätt så fungerar det med
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60092959
Suverän i råttburen! Jag lägger en handduk i hyllan så de har mysigt att ligga på, och kissa ner såklart. ;)
typ samma som jag har från öb fast 16kr billigare, den som jag har är det en liten öppning på framsidan med sedan finns det lite som bygger uppåt med
men grunden är den samma ju

Jag köpte dyra Ferplasthyllor för 250,- styck. Burr…. Sedan visade det sig att gallrena i Hornbachburen inte är i "fas" i hörnen så det gick inte att spänna fast dem ordentligt. Fick fixa lite med metalltråd och grejer. Lite drygt. Men annars är de ju bra och sådär. Tycker i alla fall min råttor som tycker att det är helfestligt att pinka ner dem hela tiden.
Jag har locken till Slugis förvaringslådorna från Ikea i mina burar. De kostar typ 19 kronor, och det funkar jättebra :) man behöver bara borra hål i hörnen och sätta fast dem i buren med ståltråd eller buntband :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se