Råttnamn, hjälp..
Nu är det så att jag fått hem en liten kille och vill ha hjälp med namn!! Gärna något långt och vackert :) Han är mörkbrun, nästan svart med en liten vit slinga på magen - vilken färg/teckning räknas han till då?

european berkshire skulle ja gissa att teckningen är å färgen kan ju va choklad……
Han kan heta Dumle ;)

Heartbeat Romeo?
Om du tar bild på honom kan man se färgen.. jag gissar på black till färgen och european berkshire till teckningen som TienMu säger.. =)

döp honom efter hans personlighet tycker jag! mina djur är namnlösa tills jag finner ett namn som passar dem.
Qui dormit, non peccat
Tintin tycker jag han ser ut som^^
annar kanske något av dessa:
Joppe
Nibbe
Tiffe (låter som Riffe nästan^^ hihi)
Min blogg: SweGizmo.se
Harry
sotis?
Nils
black
napoleon och sen glömde jag bort men aja karnske kommer på det
oh juste Linus och sen ludvig litegrann

En liten Buster…. ;)
Jag tycker han ser ut som en Morgan (:
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Skazi ;D

Det här kommer säkert låta sjukt dåligt..
men tänkte typ på diamanter när jag såg hans ögon (låter nog väldigt kliché)
så "Black Diamond" poppa upp i mitt huvud..
så kan han ju kallas blackie eller nåt
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Det kvittar nog om du reggar honom som irish eller european berkshire, han är feltecknad vart fall. Antingen lite för lång irish som sitter för långt ner eller en eubk som är undertecknad, dvs för liten.
Jag har haft tema blommor på alla mina kullar, där kan man hitta långa och fina namn. (och en del som retar sig på att behöva läsa upp de långa och krångliga namnen vid prisutdelning.. tihi!) Vi blommor kan man välja ut den man tycker är vackrast och sedan ta reda på det latinska namnet. Jag använder mig av årstid när de föds och delvis om de har någon av föräldrarna som har någon sorts koppling till blommor.
Belsebub är gulligt tycker jag.. ;)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Jag blev helt förälskad i Belsebub haha, men ska fundera lite till ;) det SKA ju vara lite svårt å komma på namn.. men det namnet skulle han faktiskt passa i.. han ser ut som en liten Bubbe haha! :)
TACK för alla förslag, mer är välkommet ofc!
Jag hämtade 2 råtthonor för 2 dagar sen jag gruvade mig i en månad av namn som vissa här på fokus kanske vet XD Men när jag såg dem visste jag att det var en Nikki och en Nicole.. Nicole ser nästan exakt ut som han fast hon har lite mer vitt på magen.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

#17 Om du skall regga honom så kan du kombinera Belsebub med något annat.. Och det finns flera stavningar av det namnet, Belsebub, Belzebub, Belzeebub.. Jag gissar på att du vet vad det är smeknamn för? Min Belzebub fick heta Enöga hemma då han förlorade ett öga när han var sju veckor och levde enögd efter det.
För att leka lite med ord kanske.. Belzebub`s Lucifer ? Eller Luciferion enbart.. ? Belzebub den Onde? Belsebub den Gode.. ?
Eller så kan du hitta långa namn via den musik du lyssnar på, gruppnamn eller låtar. (de två första kullarna födda hos mig, innan uppfödarskapet, hade låtar av The Doors och Bob Dylan som tema. A piece av my heart var mycket träffande då hans irishteckning såg ut som ett hjärta..)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
maxmillan passar han lite som :P belsebubmillan :P
BelsebubTheRat, BelsebubTheWayToGo,
Belsebubbel, MoreToBelsebub, DrEvil…
Annars kan den ju heta något lite filosofiskt eller historiskt. Så som: Sokrates - Sokrátes, DaVinci, Aristofanes, Platon eller Romeo :)
Mixa lite kan man ju också göra: t.ex. SokratesBelsebub… Skiiit va alla historiker skulle hata mig om de läste detta… haha! ^^
aja.. är för trött för att fortsätta! :P lycka till!!!!!
hahahah :D
ja belsebub är ju ett kallelsenamn för djävulen, såsom lucifer.. men jag gillar båda namnen. Jag kan ju dock inte påstå att han är en liten djävul, utan han e den fegaste lillskiten i buren haha! Kanske därför namnet skulle vara lite kul!
Jag ska klura lite mer, just nu kallar vi honom bara för "lillen" eller "bajsen" haha, vet inte varför (antagligen för han inte har fått något namn ännu!)
Här kommer en till bild!
Haha mm!! Va kul!
Bajsen *asg* ^^' jag har sån mogen humor hahahaa
Do that! :)
Jag har två svarta killar här, bröder, och jag har haft dem typ 1½ månad och de har inga namn ännu. Såklart har de namnen som står i pappren (Quite a Joke och Practical Prank) men det kan man ju inte riktigt kalla dem :p Jag tror att det kommer en dag då jag hittar på bra smeknamn till dem, tills det får de heta Råtta1 och Råtta2 x)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

"Poop from the darkness" 

Han ser ut som en liten Nosferatu (kan kallas Nosse)

#24 den va bra. 

Min Belzeebub var inte ond eller elak han heller, han var en underbar råtta som var alldeles för snäll mot sina burkamrater.. Jo, han hör nog till en av mina favoriter genom tiderna. Han hade även en så söt capped teckning, den var undertecknad och bläsen var som en vit blixt . Synd att han bara blev 1 år och tio månader.. Dog faktiskt av ålder.. zoo-råtta var han..
Men om du tyckte om Belzeebub så kanske Belzeebub den Blyge eller Belzeebub den Fege.

<Jag tycker han kan heta Tempelton, eller Hubba bubba ^^

vad sägs om ett gubbigt dubbelnamn, t.ex Knut-Lars?
…nähe
Gargamel såklart ^^

Gargamel e coolt :D Asrael också :)
Jag kan meddela att änsålänge heter han Belsebub! Kallar honom för Belse eller Belle :) Han verkar vara nöjd o har redan börjat lyssna till det!
Tack för alla förslag :D jätte kul att höra vad alla hade att komma med!