Tips på inredning av bur ?
Ska köpa en bur i ungefär samma storlek som den längsta buren i anonnsen (första bilden). Skulle vilja ha hyllplan och lite allt möjligt. Hur fäster man hyllor i burar som inte är gjorda för att ha hyllor ?
Vad gillar era råttor att klättra på / leka i ?
Mvh Ellenfyrkant
Ser inga burar
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Oj, missade länken. Här kommer den. http://www.blocket.se/goteborg/Fagelburar_21639905.htm?ca=7&w=1
Mvh Ellenfyrkant
Jag köper lite hårdare plastlock som jag sedan slår hål i på kanterna, sen så sätter jag upp dom i hörnen på buren, med hjälp av "kattstrypare" eller S-krokar. Du kan också använda ståltråd, men se till att slutet på tråden blir på utsidan så dom inte gör illa sig på de vassa kanterna..
Annat som man kan ha i buren är hängmattor, pringlesrör, skokartonger (mina älskar att bita sönder dom).. Låt bara fantasin sätta gränser :)
Hoppas du fick lite ideer..
jag skulle hellre vilja ha hyllplan i galler som jag täcker över med 1 lager plast men jag hittar vara sig hyllplan eller gummi/plastduk på unternet ska leta lite till innan jag ger upp och bygger i trä
Vi har hyllplan av plexiglas under har vi trälistor som är lackade (det är bra när man ska städa, det hamnar kiss på pinnarna)som är under pexiglas för att hållas på plats. sedan har vi avloppsrör både som hänger mellan våningarna och hängmattan och på burbotten.
Hängmattorna är sydda av möbeltyg och stoppade med vadd som man har till kuddar. Det går att tvätta dom i tvättmaskinen 60 grader.