Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1894 ggr
OttoIsTheShit
0

Nån som har Furet Tower?

Jag hade tänkt att skaffa en Furet Tower någon gång i framtiden å nu undrar ja va ni tycker om den?

:)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

hus-musen
0

älskar den kort o gott!!

Qui dormit, non peccat

nilami
0

åh, en sån e jag intresserad av, vet någon avrt man kan finna den ? å till vilket pris? :)

förlåt om jag gör intrång på din tråd

hus-musen
0

På de flesta djuraffärer, priset pendlar dock från 3000 till 6000.

Qui dormit, non peccat

nilami
0

okej, men det funkar nog, vill ju ha det bästa till älsklingarna (det jag anser och gillar e bäst) hehe

zickan
0

Den är stor och lätt att inreda och städa. Men den är väldigt djup. Svårt att nå råttorna på väggen längst in om man inte gör en djup dykning med hela kroppen.
Även lite små kass när man har små ungar. De kommer ut ur gallret.

Men förutom de två nack delarna så älskar jag buren. Funderar på att köpa en till.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Hmm.. jag är väl den då som inte tänker sjunga dess lov…

Som sagt.. den är djup vilket resulterar i att man måste in i buren för att fixa och stäsa… = mindre kul

Den går inte att ta ut genom dörren vilket resulterar i att man måste plocka sönder den i molekyler för att kunna skölja av den.

Och så fort jag har hittat någon vänlig själ som vill byta bort sin voljär mot detta monster så gör jag det.. Däremot gissar jag att ingen kommer att vilja göra bytet nu…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MangoMelon
0

Jag vill jag vill :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

zickan
0

Hade jag haft nån annan voljär eller bur att byta med så hade jag gjort det. Har andra djur också. T.ex just iller :-P
Skulle vilja ha nått till dom när man behöver vädra osv

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bim
0

Jag är också sugen på den buren… När jag slaffar råttor då.. :P Men den verkar bra, och jag älskar att inreda så jag struntar i om det är lite svårt att nå.. ;) Råttorna lär ju älska den! :D Ingen som vll slänga ut en bild? ELler flera? ;) Ögongodis ju!

[FrejaGna]
0

Som sagt, den är jättekul att inreda, men jobbig om man vill städa noggrant, och svår att nå ända in i ifall råttorna är längst in och är envisa blir det lite krångligt :P

Har tyvärr ingen bild på den :P Men den är som sagt jättekul att inreda tycker både jag och råttorna! Men skulle nog ändå hellre byta ut den mot någon som inte är lika djup så man slipper sträcka ryggen så xD

Allamej
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

OttoIsTheShit
0

ok, tack för alla svar :) jag har ju redan en hornbach vpljär som jag funderar på att antingen spara, byta eller sälja och köpa en furet tower när jag har råd  :)

Maybe it's not too late

MalinMalin
0

Jag har 6 st Furet Tower och jag har bara plus plus saker att säga om den buren,jag älskar domTungan uteOch mina råttor älskar domFlört

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

OttoIsTheShit
0

va bra :D för jag är riktigt sugen på den men har tyvärr inte pengarna nu:P

Maybe it's not too late

Bim
0

#13 Sex st var då inte dåligt! :P

Otaku
0

Jag har en. Och jag älskar den! :D
Kan slänga upp en bild lite senare också! :)

Mvh Vinetta

Bim
0

#16 Skrattande

OttoIsTheShit
0

#16 ja gör det :)

Maybe it's not too late

Otaku
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får be om ursäkt att bilden blev lite suddig.

Det här är du min Furet Tower. Här bor tre pojkar, och dom verkar trivas jätte bra! Och jag tror säkert att dom skulle vilja ha en ny flockbror snart :D

Mvh Vinetta

MalinMalin
0

Efter det som hände hos mig häromdagen att det brann i mitt råttrum,så vet jag inte om jag älskar dessa burar mera.

För vilket helvete jag hade att få ut råttorna fort ,då inte burarna går ut genom dörren(fick stå och jaga dom en och en)

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MangoMelon
0

Oj nej! Hur började branden, skadades nån? Usch stackars dig! :(

MalinMalin
1

Jag fick rökskador för jag kämpade massor för att få ut råttorna därifrån…och tyvärr dog 5 råtthonor av röken,och 2 hanar fick jag avliva dagen efter.

Den började med en liten värmematta som började brinna under en insektsodling jag hade i deras rum,och den röken/gasen ifrån bränt plast är rätt farlig sägs det.

När dom tog blodprover på mig på sjukhuset så var mitt blod svart,och det var för blodet fick syrebrist under tiden jag var i röken och försökte få ut råttorna.

//Malin

www.r8ttor.se

MangoMelon
0

Åh gud vad hemskt :( måste kännas hemskt.. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att försöka kämpa emot eld för att få ut alla djuren. Men tur att du klarade dig, och resten av råttisarna. Hur är det med bebisarna du har för tillfället, var de i samma rum?
Och även om man inte ska fundera på det materiella, hur många burar, mat, saker miste du?

Usch nej, kämpa på!

nilami
0

#22 herregud, stackare :(

OttoIsTheShit
0

#22 usch fy :( ne kan förstå om du inte gillar dom spc mycket, man vill ju gärna få ut råttisarna fort :(

Maybe it's not too late

MalinMalin
0

Nu brann det inte så mkt,utan det var mest all rök som gjorde skador.

Råttbebisarna är dom som klarat sig allra bäst ur det här,men har jag badat alla råttor och möss för att hjälpa dom bli av med all rökdoft i pälsarna.

Och nu verkar alla må bra av dom,det är bara jag som fortfarande inte mår bra….rädslan för vad som kunde ha hänt är det värsta.

Och jag tror jag kommer byta ut alla mina Furet tower burar,till burar man kan få ut genom dörren.

//Malin

www.r8ttor.se

MangoMelon
0

Ja det förstår man.. 7 stycken kanske inte hade behövt dö om burarna gått ut genom dörren.. hua, jag får fortfarande kalla kårar när jag läser dina inlägg :S stackars dig! :S

MalinMalin
1

Jo..jag slet som idiot…det går knappt att förklara vilken panik man har när man måste in i ett rum som är så full av rök så man nästan inte ser något,och sedan jaga råttor i stora burar,och dom var minst lika rädda som jag.

Brandmännen var iaf gulliga,dom hjälpte till så mkt dom bara kunde,och dom fotade en del av råttorna som att ha som minne.

//Malin

www.r8ttor.se

MoaL
0

MalinMalin: Usch så fruktansvärt!! *ryser* Jag vill inte ens tänka på något så hemskt.. :S

Jag har en sådan bur till mina råttor, och jag får ut den genom dörren. Jag får visserligen ta isär den på hälften eftersom den är så hög, men breddmässigt får jag ut den.
Negativt är dels att det som nämnt kan rymma råttbebisar ur den, samt att den är hyfsat svårstädad eftersom den är så djup, men det är inga problem att få tag i mina råttor eftersom allesammans kommer på kommando. Jag gör alltid ett speciellt ljud när jag ger dem mat - både färskt och torrt - så de kommer alltid som små skott då eftersom de är så matglada. :)
Positivt är såklart att den är djuriskt rymlig och snygg, haha. :)

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

OttoIsTheShit
0

haha aa :) men får väl tänka på både de negativa och posetiva :) synd att jag antagligen inte lär få ut min ena råtta ur den pga av att hon inte gillar när man håller i henne :(

Maybe it's not too late

teachingbirds
0

Ni som har en tower, hur städar ni den? Jag ska snart göra min första städning som inte bara innefattar en trasa, men har inte riktigt kommit fram till hur jag ska göra!

MoaL
0

Under en vanlig städning så brukar jag skopa ut bottenströet, dammsuga bort eventuellt damm och päls och därefter torka ur botten. Storstädning gör jag mer sällan, kanske varannan/var tredje månad, där jag tar isär buren och sköljer av gallret och dylikt. Hyllor och övrig inredning tar jag ut och sköljer av vid behov. :)

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Itchy
0

jag funderar skapt på att skaffa en furet tower då jag är i stort behov av en stor bra bur

You can't spell Bitchy without Itchy

myismyname
1

Jättemånga säger att buren inte går att få ut genom dörren, men vad jag har läst är buren 75 cm på kortaste sidan. Då borde den väl gå att dra genom dörren? :O Vanligaste måtten på dörrar är väl 80 och 90 cm? Eller är det buren som är bredare än 75?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

teachingbirds
0

Den går du ut/in genom alla mina dörrar! Men om man bor i äldre lägenheter, typ 50-tal så är dörrarna ofta ganska smala.

Inlägget är låst för nya kommentarer