Råttors personlighet
Skulle vilja fråga er som är erfarna råttägare om det skiljer mycket på hur tama olika råttor blir? Naturligtvis har ju alla råttor sin personlighet men är det ofta det hänger ihop med hur tama de blir? Har haft min tjejer i 6 veckor snart och de är tolv veckor gamla nu. Gjorde nybörjarfelet att köpa i zooaffär och de var mycket lite hanterade när jag fick dem. Vi gjorde väldigt mycket framsteg de första veckorna och nu gillar de att sitta på axeln och springer och klättrar för fullt på mig när vi sitter i sängen och soffan. Men de gillar fortfarande inte att jag tar i dem. De drar sig undan när jag kommer med handen och man får inte klappa eller klia dem. Har verkligen försökt vinna deras fötroende med godis och annat men jag tycker inte att vi gör några framsteg längre.
Tror ni att de kan bli bättre med tiden? Är det vanligt att zooråttor blir mindre tama?
ge dem tid:) min ena hane var sådan i nästan 1½ år, men nu gillar han att bli klias och så, men även ibland att han inte vill och ja, då får man ju acceptera det.
Min blogg: SweGizmo.se
Min ena råtta är från djurafären och somnade i min famn redan första dagen sen dess är vi oskiljbara :O

Har haft några stycken som alltid kom när jag lockade på dem. Andra kunde ju försöka… men gick oftast inte!
Mia//