Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 919 ggr
Valmo
0

Hur många?

ja, så som rubriken lyder, hur många råttor har du haft? och vad hette dem? :)

chade
0

Jag har haft 4 råttor, dom heter/hette Ebba Grön, Sam, Hugo och Arnold :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Valmo
0

hahah , okej :) jag gillade ebba grön (A)

Volrath
0

Jag har haft hmm… 15 råttor =)

Namnen var/är då: Charlie, Max, Lucifer, Belsebub, Pascal, Pablo, Kero, Berlioz, Padoras, Nemi, Pandora, Mitzi, Topsy, Era och Kassiopeia. ^^

PlusPlus
0

Har haft en del, flickorna har hetat: Nayama, Naima, Plus, Minus Snoosi, Demira, Busan, Sötnos. Pojkarna: MAxxx, Pajas, Stumpen varav de två sistnämna fortfarande finns hos mig. Har även tre flickor nu, Lulu, Vanilj och Calippo. Har haft två kullar, den ena innehöll 8 st och därifrån kom snoosi varav Nayama var mamma. Plus hade en kull med 16 st varav Naima kom ifrån =) så med kullarna är de 36 st sedan jag var 8 :) Nu är jag 18 :P

Valmo
0

Jävlar vad många :O

[GlittriGris]
0

Curt och Aladin ;) två st ,

Valmo
0

hahah , jag visste att du skulle kommentera x)

[GlittriGris]
0

#7vad bra att du var förberedd då lilla jossan ;)

PlusPlus
0

Glömde lilla Rocky =S

Waka
0

jag har haft… 18 om man inte räknar med dom tre jag har nu.

Dom har hetat
tjejerna: Miku, Smulan, Nicco, Molly, Keela, Blitzie, Bebiz, Engla, Sessan
Killarna: Goliat, Akando, Anoki, Bill, Nitroglycerin, Twisted Kai, Lukaz, Gustav, Essen

Och nu har jag Nelson, Prosper och Meelo..

Det är dom råttorna jag har ägt och som har bott hemma hos mig.
men jag har även haft råttor som jag har varit "delägare" på och som har bott hos mig ett tag.

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se

nilami
0

jag har haft 5 varav tre jag ahr nu, alla flickor. de som leve idag heter flikkan, rex och honing. de avlidna älsklingarna hette corall och cornelia<3

dogpoo
0

jag tror jag har haft 15-16 st, för sent för att orka räkna

OttoIsTheShit
0

jag har bara haft dom 4 jag har nu :) Katerina (Trina), Blanca, Kelly och Fanny :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

wintermynta
0

Jag har haft många men just nu har jag 30 egna råttor och 7 som väntar på transport.

Animalen
0

Just nu har jag 6 stycken :) Men jag har forhoppningsvis tillökning som kommer runt 8 Juli :)

Hanar;

Aneros Progasm & Bamse Jelly

Honor;

Tessla, Piggelin, Iris & Pärlan

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Bim
0

NOLL egna råttor. Men två "låneråttor" som jag hade i lite över en månad.. :P Jag hade dom för att kolla om min mamma tålde råttor. Men det gjorde hon inte.

Jag ränkar med dom fast de inte var mina! (de var dorkeys)

Honar var dom och de hette Liz och Sussie

Otaku
0

Jag har två stycken, Charlie och Carlisle. Men nu bor Aladin hos mig ( GlitterGris ena råtta ). :D

Mvh Vinetta

[GlittriGris]
0

#17 jupp , han har flyttat hemifrån till en ungkarlslya ;)
Han trivs bra och det är super :)!

allobosia
0

Jag har tappat räkningen :)

[Aremea]
0

Jag slutade räkna när det passerat 250 st. Nånstans över där, närmare 300 nu skulle jag tippa.

Vinie
0

2, jack och elisa :D

mammsans
0

Jag har 5 honor, de heter Kiwi, Mango, Ärtan, Bönan och Grynet Cool

jahadu
0

Har haft 13st + 4st som jag har nu.

Namnen har varit: Hugo, Viggo, Sickan, Ragnar, Delsin, Mumin, Melvin, Ragge, Tösen, Snövit, Snövit, Snövit, Snövit.

De jag har nu heter: Ylva, Saga, Tekla, Ebony

MangoMelon
0

Tog fantasin slut när du döpte de tre sista råttorna före de du har nu? :p

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

jahadu
0

#24 nej grejen var att jag bara köpte Sickan och Ragnar först men sen visade det sig att Sickan var en hona och så fick hon 9 ungar (alla som står högst upp förutom Hugo och Viggo - de två hade jag nåt år tidigare) och så behöll jag alla ungarna.

Snövitarna var albino och jag såg ingen skillnad, så de fick heta likadant =P såg bara skillnad på beteendena ibland.

Raaata
0

Två stycken. :) Siri och Saga.

nagini
0

jag har 3 råttor nu, inte haft några innan..

de heter Ben, Jerry och Tom

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Thirre
0

Jaha.. härlig tråd men skall banne mig skriva ut alla namn på de som har bott här.

Avlidna; Dora, Olga, Kotten, Gus, Luna, Trust, Baby, Lilla Hjärtat, Lady, Tibbe, Babe, Jocke, Sf, Harry, Bongo, Nettan, Ruben, Göran, Minna, Emai, Ebino, Gottfrid, Affe, Cellini, Challe, Nalle, Ina, Big, Moa, Isa, Enöga, Bruno, Bosse, Nico, Tamagotchi, Temple, Apricot, Fridolf, Candy, Amarillo, Arthur, Loffe, Kissen, Mies, Knuttan, Sockerbit, Evita, Reva, Alice, Dragon, Svarten, Kent, Cabomba, Minas, John, Yin, Whiskey, Thea, Lyra, Flora, Jack, Set, Kira, Gracilis, Osten, Isse, Togge, Ada, Cyb, Sam, Dragon.

Levande; Miremel, Alfresco, Signe, Truls, Kruls, Sera, Trolla, Spirit, Gemma, Minnow, Ice, Dick och Q.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

KickanW
0

De som gått bort är hanarna Milkshake och Mandel.

De som lever är hanarna Russin, Juni, Salve och Exit samt honorna Nejlika, Kummin och Vildvittra.

dogpoo
0

boende här nu:

pojkar: Pyret och Algot

Flickor: Mini, Myra och Chocco

Avlidna:

Molle, Spat, Taps, Kipsy, Exeena, Athena, Herpes, Fisen

13 råttor tydligen.

Valmo
0

hahahah xD herpes hahah ;D

dogpoo
0

jag kan hälsa att herpes var den mest tillgivna råtta som existerat…

Valmo
0

haha , okej förlåt :P tyckte bara att namnet var roligt : )

dogpoo
0

jo, det var ett komiskt namn, men det var lite kul när folk sa typ: åh, va söt. vad heter hon? och man svarade herpes, då var det inte många som tyckte hon var lika söt längre.

Valmo
0

haha , m'kay ;D