Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 692 ggr
urfaren
0

hur kullar man pinkisar?

har aldrig förstått hur man kan göra detta hemma. Använder man något eller bara bryter man nacken av dem Gråter

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

jussivuori
0

vad menar du med det? döda dem? isåfall. ta och lägg dem i en plastpåse och sätt de vid ett avgasrör. då dör dem utan att lida. dem bara somnar in.. det kan gå så fel att bryta nacken av dem. dem kan fortfarande vara levande :(

Tezzlan
0

Nä man gör det inte alls enligt min mening. Varför undrar du?

jussivuori
0

men om dem är stressade så lider dem och dem kan dö av det. så enligt mig är det okej att göra det om det inte finns något annat alternativ

urfaren
0

jo jag har läst på vissa ställen om att människor har fått kulla bort en del pinkisar. JAg bara undrade hur det gick till. Det verkar så svårt att behöva döda de små liven.

Terato
0

Vill du berätta vad som hänt?

Det är inte meningen att vi ska diskutera avlivningsmetoder i forumet.

Mitt råd är att be om råd hos någon av uppfödarna eller diskutera med en seriös reptilägare. AndreasS som är sajtvärd för reptiler.ifokus kan du prata med. Fråga där så får du nog ett bra svar. Det finns många seriösa reptilägare där som kan. Har du tur kanske även någon kan hjälpa dig att göra det.

Jag skulle inte rekommendera att sätta bakom avgasrör. Påsen glider nog ganska enkelt av.

Att avliva pinkisar på egen hand är inte lätt. Främst psykiskt kan det vara jobbigt. Men det finns väldigt bra och snabba metoder att göra det på om man kan. Man får inte vara feg för då riskerar man att skada den lilla något aldeles fruktansvärt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Denna kommentar har tagits bort.
Mymlan
0

#6 USCH..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

urfaren
0

tack. jag ville bara veta hur man gör. Förstod intehur man kan våga göra sådant själv. LKåter mycket bätter att gå till en veterinär.

empan-hampus
0

#7 Jag säger bara som jag fått höra av andra här inne Flört