Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 533 ggr
JaneDoe
0

toa-lätt cancerframllande?!

läste på ett annat forum om detta

tänkte bara höra om nån annan hört om detta med?

http://www.zoonen.com/forum/visadiskussion.asp?oid=2285934

i artikeln så skrivs att spån är bättre än toa-lätt vilket jag säger helt emot, att det snarare är psån som är "farligare" än toa-lätt

MalinMalin
0

Toalätt är rätt retande för råttornas luftvägar,det känner man om  man stoppar ner huvudet i en Toalätt påse.

Men farligt betvivlar jag att toalätt är.

Jag skulle aldrig ha Toalätt i mina burar,jag håller mig till flis.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

JaneDoe
0

min aluftvägar har aldrig irriterats av o stoppa ner huvudet där i fast det bero rpå om det är stoca säckar eller mindre påsar har jag märkt, de små påsarna tycker jag e dammigare o ja torrare

jag kör blanding mellan toa-lätt o flis fr jag tycker inte flisen suger upp tillräckligt bra men har mest flis o strör bara lite toa-lätt  längst ner för o suga upp

MalinMalin
0

Nej,flisen suger inte upp,men då gör jag så istället att jag byter oftare.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

hus-musen
0

vad jag vet så är inte toa-lätt canserframkallande, däremot kan det vara lite dammigt. så har man känsliga luftvägar så kan man reagera på toa-lätt.

aspspån och alspån är bra, men jag tycker att de har för dålig uppsugningsförmåga.

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Jag har aspflis eller filtar i buren och så kör jag en låda bredvid med toalätt som de bajar och pinkar i. Funkar ju med kattsand också men det har jag aldrig provat.

Toaträna era råttor så blir livet lite enklare. :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

JaneDoe
0

jag kan inte byta varje dag, det har jag inte tid o ekonomi till o ja jag tycker det blir blttpå bara 1 dag o så tycker jag dte luktar mer av flis än av toa-lätt

alla tycker vi olika o det är väl tur det, tänk vad tråkig världen vore om alla tyckte likadant *S*

smulan22
0

Jag sluta använda toa-lätt när jag upptäkte och även min far upptäkte att det samlades ett tjockt lager med damm. Som att man inte har städat på flera år. Nu använder jag olika typer av spån.